نوشته شده توسط : استاد سلام

هر دانش آموز یک سرمایه ...

دراین مطلب قصد داریم درباره یک موضوع مهم صحبت کنیم. موضوعی که نه تنها برای بزرگتر ها بلکه برای دانش آموزان نیز حائز اهمیت  است.

 "توسعه فردی"

توسعه فردی یکی از مهم ترین بحث هایی است که برای داشتن شخصیت موفق در جامعه ضروری است. در واقع می توان گفت که شخصیت هر دانش آموز یک سرمایه بالقوه است  و می توان از آن به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور یاد کرد چرا که بهبود و رشد شخصیت افراد می تواند تاثیر زیادی بر آینده آن ها و در نهایت جامعه داشته باشد. در ابتدا لازم است که در مورد شخصیت صحبت کنیم.

شخصیت چیست؟

شخصیت مولفه ای است که سبب تمایز یک فرد از سایر افراد می شود و به طور کلی دارای چندین مولفه است: خلق و خو، سرشت یا طبیعت و محیط. خلق و خو مجموعه ای از مشخصه های ژنتیکی است که رویکرد کودک در رابطه با جهان و چگونگی یادگیری و تصمیم گیری در مورد جهان پیرامون را مشخص می کند. ژن ها به صورت خاص مشخص کننده ویژگی های شخصیتی نیستند بلکه برخی ژن ها به کنترل توسعه سیستم عصبی می پردازند. مجموع این عوامل می توانند ایجاد کننده یک شخصیت خوب یا بد باشند.

توسعه فردی

 

منظور از توسعه فردی چیست؟

راه حل بهبود شخصیت این است که تغییرات خاصی در ویژگی های رفتاری منفی دانش آموزان خود ایجاد کنید و همچنین ویژگی های خوب را تقویت کنید. این تغییرات در جنبه های گوناگونی از وجود دانش آموزان ملموس خواهد بود. مثلا مهارت های ارتباطی، زبان بدن، نحوه پوشش و اعتماد به نفس 

اگر با خواندن این مطلب نگران و نا امید هستید که چطور می توانید این مهارت ها را تقویت کنید ما در ادامه برای شما راه حل های خوبی ارائه خواهیم کرد:

 

صفات فردی برای توسعه

مهارت های بین فردی نقش خیلی مهمی در برقراری ارتباط صحیح ایفا می کند. مراقب لغات و زبانی که دانش آموزان برای برقراری ارتباط انتخاب می کنند باشید! مشکلی نیست که در برخی مواقع  خلق و خوی آن ها را  تغییر بدهید مطمن باشید که چیزی از وجود آن ها کم نمی شود.

آن ها را برای مقابله با شرایط عصبانیت و خشم آماده کنید.

به آن ها  یاد بدهید که آرام صحبت کنند بدون اینکه صدای خود را بالا ببرند نظر خود را اعلام کنند. 

وقتی صحبت می کنند مراقب کلمات مورد استفاده آن ها باشید.

این به آن ها کمک می کند تا یک ارتباط موثر برقرار کنند و به بهبود شخصیت آن ها کمک خواهد کرد.

 

به آن ها یاد بدهید که لباس مناسب بپوشند!

این به معنی خریدن لباس های مارکدار و گران قیمت نیست. بلکه مهم این است که متناسب با موقعیت لباس بپوشند. 

کنترل احساسی داشته باشند

وقتی کلمه احساس را می شنویم عموما یاد عشق، شادی، غرور، گناه، اضطراب، تنهایی، شرم ، پشیمانی و ... میافتیم.

احساسات عامل تاثیرگذار بر تصمیمات افراد هستند  و اگر کنترل نشوند می توانند آسیب زیادی به فرزندان ما وارد کنند.

 هر فردی منحصربفرد است

اینکه فرزندان از سنین پایین بیاموزند که هر انسانی دارای طبیعت و رفتار منحصربفردی دارد یک عامل مهم در استقلال شخصیت آن هاست. مقایسه خود با دیگران تنها اضطراب آن ها را بیشتر می کند. به آن ها بیاموزید که هرگز شرایط و نداشته های خود را با دیگران مقایسه نکنند!

"شخصیت" ژنتیکی نیست

هر فردی می تواند شخصیت خود را بهبود بخشد. یک پدر درون گرا می تواند یک فرزند برون گرا داشته باشد. شحصیت عاملی است که می تواند با رشد جسمی فرزندان ما توسعه یابد وهیچ ارتباطی با ژن های آن ها ندارد.

تست شخصیت بدهند

تست های شخصیت شناسی در سنین بالاتر به دانش آموزان در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی و شغل آینده کمک خواهد کرد تا اینکه شناخت بهتری از خود و احساسات خود داشته باشید. 

اجتماعی بودن

سعی کنید بر روی اعتماد به نفس دانش آموزان کار کنید. این کار را از طریق افزایش مشارکت آن ها در فعالیت های جمعی و کلاسی و فوق برنامه انجام دهید.

 

شرکت در دوره های آموزشی مرتبط با بهبود فردی به طور مثال شرکت در دوره های آموزشی فن بیان، دوره های آموزشی مهارت های ارتباطی، دوره های آموزشی اعتماد به نفس و... می تواند کمک زیادی به شما در امر بهبود شخصیت فرزندانتان داشته باشد. همچنین از تمامی آموزشگاه های فعال در این حوزه برای همکاری با وب سایت استاد سلام جهت برگزاری دوره های آموزشی مختلف توسعه فردی دعوت می کنیم. 

منبع خبر:منبع خبر



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , معلم خصوصی , استاد خصوصی , ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

زبان انگلیسی شیرین میشود

شاید شما هم از دسته از افرادی هستید که زیاد به یادگیری زبان انگلیسی علاقه ندارید و به اجبار خانواده به کلاس زبان می روید و کلاس زبان به صورت خسته کننده ایی برای شما جلو می رود و انگیزه ایی هم برای یادگیری ندارید اما از حالا به بعد زبان انگلیسی شیرین میشود . وقتی که در کلاس زبان انگلیسی نام نویسی می کنید ،فقط به دنبال کتاب آموزشگاه نباشید . هیچ کتاب و منبع آموزشی نمی تواند ادعا کند که می تواند به تنهایی بر تمام مهارت های زبان اشراف داشته باشد پس بر صرف خواندن یک کتاب به دنبال یادگیری زبان انگلیسی نباشید .

اگر هم معلم هستید و در آموزشگاه تدریس می کنید و یا حتی تدریس خصوصی زبان این را هم باید در به یاد داشته باشید که تدریس تنها یک کتاب باعث پیشرفت دانش آموزان نمی شود و باید برای پیشرفت هر مهارت به صورت خاص و جداگانه عمل کرد .

کتاب هایی که قصد داریم آن ها را معرفی کنیم ، جز بهترین کتاب ها هستند و که اگر معلم زبان انگلیسی هستید آنها را همیشه در کنار داشته باشید و از آنها استفاده کنید و در کلاس های تدریس خصوصی زبان هم استفاده کنید ،  برخی از این کتاب ها با نگارش خاصی نوشته شده اند که شما را از خشک بودن مبحث گرامر دور نگه  می دارد .

بریم سراغ معرفی کتاب ها

 

For Who the Bell Tolls, David Marsh 

 

For Who the Bell Tolls

 

یادگیری گرامر انقدر هم حوصله سر بر نمی باشد !  سرگرم کننده و آموزنده ، کتاب های های گرامر انگلیسی دیوید مارش این گونه هستند که خواننده را به خواندن کتاب علاقه مند می کند . اگر با کتاب های گرامر انگلیسی همیشه مشکل داشتید ماموریت بزرگی که دیوید مارش در طول زندگی خود داشت این بود که از ایجاد نظم از بی نظمی بود . پس حتما این کتاب را امتحان کنید .

کتاب زنگ ها برای چه کسی به صدا می آید عنوان کتابی است که گرامر را به صورتی توضیح داده است که خواننده دوست دارد بخواند مثال هایی در قالب جمله هایی شیرین و قابل فهم که خواننده سردرگم نمی شود . مثلا برای توضییح اهمیت حروف برزگ و جلوگیری از ابهام در خواننده این گونه می گوید :

  I help my Uncle Jack off his horse

 

 English Grammar in Use  Raymond Murphy

English Grammar in Use

 

این کتاب یکی از شناخته شده ترین کتاب ها در بین معلمین زبان می باشد که به عنوان یک منبع کمک آموزشی در کنار تدریس خصوصی زبان انگلیسی خود استفاده می کنند . کتابی پر از مثال های ساده و روان و تمرینات فراوان برای دانش آموزان این کتاب بهترین وسیله آموزشی برای توضیح بهتر گرامر به دانش آموز و همین طور برنامه ریزی تکلیف برای دانش آموزان می باشد .

چهارمین چاپ این کتاب که بروز ترین چاپ می باشد جز بیشترین فروش کتاب در زمینه گرامر است .

 

 Ship or Sheep Ann Baker

 

Ship or Sheep

 

اگر معلم هستید و به دنبال کتابی برای تدریس درست تلفظ لغات به دانش آموزان خود در کلاس های تدریس خصوصی زبان  هستید این خود جنسه !!

این کتاب همراه با یک سی دی صوتی می باشد که با لهجه بریتانایی است این کتاب که دوره آموزشی جامع برای دانش آموزان در مقطع متوسطه می باشد تمرینات این کتاب به طور سیستماتیک می باشد ، stress  و intonation  ها در تمرینات و فعالیت های گسترده ایی یاد داده شده اند . این کتاب برای هم برای استفاده گروهی در کلاس مناسب می باشد و هم به صورت انفرادی در منزل 

 

 700Classroom Activities David Seymour and Maria Popova

 

 

دیگر شیوه های قدیمی تدریس زبان تاثیر مثبتی ندارند و تاثیرات آنها به صورت مقطعی می باشد ، اگر از این کتاب استفاده کنید دیگر کمبود با روش تدریس مواجه نخواهید شد ! فعالیت ها به صورت تنظیم شده اند که هر فردی را در کلاس در بر می گیرد ، از مبتدی تا پیشرفته ، از کودک تا بزرگسال ، همه و همه . اگر که در روش های تدریس خود فقط به چند روش محدود هستید به این کتاب نیاز دارید .

همانطور که از عنوان این کتاب مشخص است دربردارنده کلی مثال و ایده برای تدریس می باشد از جمله روش های قدیمی تدریس که معلمین زبان به آن ها علاقمند هستند و از آن ها استفاده می کنند و روش های و متد های نو از مقاطع ابتدایی تا نیمه متوسطه و متوسطه .

 

 Mother Tongue: The Story of the English Language Bill Bryson

 

Mother Tongue: The Story of the English Language

 

اگر شما به تاریخ زبان انگلیسی علاقه مند هستید کتاب زبان مادری خط استارت شما است . کتابی با نگارشی طنز گونه و جذاب ، ریشه زبان انگلیسی و تکامل آن را به خواننده معرفی میکند. بیل برایسون شما را به توری شگفت انگیز از زبان انگلیسی می برد قطعا با شور و شوق این کتاب را خواهید خواند و از خواندش خسته نمی شودید ، زبان کلاسیک بیل برایسون یک داستان بسیار خواندنی و خنده دار است که چگونگی زبان انگلیسی را به انگلیسی تعریف می کند .                                                          

 

استادسلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی ، تدریس خصوصی تافل ، تدریس خصوصی آیلتس

 



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی زبان , تدریس خصوصی تافل , تدریس خصوصی آیلتس , تدریس خصوصی زبان انگلیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

اشتغالی به وسعت ایران

در کشور ما اشتغال یکی از بحث های داغ و مهم محسوب میشه. در این بین حوزه "آموزش و تدریس خصوصی" یکی از حوزه هایی است که همواره متقاضیان زیادی داشته و بستر خوبی برای اشتغال زایی محسوب میشه. این حوزه به دلیل گرایش عموم جامعه به سمت دانش اندوزی و مدرک محوری و همچنین نیازهای مشاغل مختلف به گذراندن دروه های تخصصی همیشه مورد توجه و گرایش بوده.

علی رغم این حجم از درخواست ها برای تدریس خصوصی دروس مختلف همچون تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی زبان های خارجی، تدریس خصوصی موسیقی و ... هنوز هستند هستند شهرستان هایی که تعداد اساتید برای تدریس خصوصی درآن ها کم است. با توجه به تجارب چندین ساله ما در حوزه آموزش و همچنین آگاهی ما از میزان توجه و گرایش شهرستان های مختلف به تدریس خصوصی، ما در وب سایت "استاد سلام" برآنیم که به اجرای یک طرح ,ویژه  شهرستان ها بپردازیم. شهرستان هایی همچون طالقان، آبعلی، سوسنگرد، بومهن، سمیرم، ماهدشت، خرمشهر، پاوه، میاندوآب، نهاوند، قروه، الیگودرز، آستانه اشرفیه، اردکان، طبس، قائن، البرز، گچساران، آبیک، فریدونکنار، جهرم، مشگین شهر، دماوند، فولاد شهر، نوشهر، رامسر، آران و بیدگل، ساوه، خمینی شهر و...       

آموزشی به وسعت ایران

در این طرح تلاش ما برآن است که امکانات لازم و کافی برای سهولت دسترسی به اساتید در هر نقطه از ایران امکان پذیر باشه. برگزاری کلاس های آنلاین، مشکل  مسافت و موقعیت جغرافیایی را حل کرده. اساتید خبره، در هر کجای ایران که هستند میتوانند کلاس های آنلاین و دوره های آموزشی خود را برگزار کنند. همچینین با توجه به بهبود سرعت اینترنت در نقاط مختلف ایران،  داانش آموزان نیز می توانند در هر درسی و تخصصی استاد مورد نظر خود را یافته و آموزش لازم را دریافت کنند.

اگر استادی خبره در این شهرستان ها میشناسید حتما به "استاد سلام" معرفی کنید. ما با شما همراهیم تا بهبود اشتغال برای تمامی کسانی که علاقه مند به تدریس هستند...



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی موسیقی , تدریس خصوصی ریاضی , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

13 آگوست روز منحصربفردها مبارک!

هر  ساله 13 آگوست / 22 مرداد ماه را روز جهانی چپ دست ها می نامند. هدف از نامگذاری این روز افزایش آگاهی از سختی ها و مزایای چپ دست ها و توجه به نیازهای آن ها در دنیای راست دست ها می باشد. به صورت میانگین 7 تا 10 درصد جمعیت جهان را چپ دست ها تشکیل می دهند. جالبه درمورد چپ دست ها بدانید که:

1. چپ دست بودن فقط ژنتیکی نیست!

برخلاف باور ما که همیشه این تصور را داریم که چپ دست بودن ارثی است، باید گفت که محققان به این نتیجه رسیدند چپ دست شدن یک فرزند فقط 25 درصد به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. حتی بوده اند دوقلوهایی که یکی چپ دست و دیگری راست دست شده اند.

 

2. دوره بارداری پر استرس

تحقیقی در انگلستان نشان داده مادرانی که دوره بارداری پر استرسی را تجربه می کنند به احتمال بیشتری فرزندان چپ دست به دنیا خواهند آورد.

 

دوقلوهای چپ دست

 

 

 

 

 

 

 

        

3. دوقلوها

چپ دست ها در گروه دوقلوها بیشتر هستند تا افراد عادی.

4. ارتباط بین چپ دست بودن و سلامتی

بر طبق مطالعه ای که در سال 2010 بر روی سلامت چپ دست ها انجام گرفت، نتایج بدین صورت بود که خطر ابتلای چپ دست ها  به بیماری روان پریشی و بیش فعالی بیشتر از راست دست ها است. اما محققان هنوز دلایل وقوع این پدیده را نمی توانند توجیه کنند و خیلی از آن ها دلیل اصلی آن را ارتباطات مغزی این افراد می دانند. 

مغز شما به دو نیمکره تقسیم می شود: نیمکره چپ و راست. خیلی از افراد برای انجام فعالیت های زبانی وابسته به نیمکره چپ مغزشان هستند. در این بین می توان به این اشاره کرد که 30 درصد از چپ دست ها یا راست دست ها هرگز نیم کره غالبی ندارند. بر طبق نظر محققان داشتن یک نیمکره غالب کارآمدتر است. نکته جالب در مورد چپ دست ها این است که نرخ ابتلا به بیماری آرتروز در بین آن ها بیشتر است.  

5. افراد چپ دست شنونده هایی متفاوت

افرادی که از دست چپ خود استفاده می کنند، تغییرات صدا را نسبت به راست دست ها راحت تر متوجه می شوند. در پژوهشی در سال 2012 بررسی شد که افراد با نیمکره راست و چپ  مغزشان در دریافت صداها متفاوت عمل می کند. نیمکره چپ که دست راست را کنترل می کند به سرعت تغییر آوا و هجای کلمات را متوجه می شود در حالی که نیمکره راست که دست چپ را کنترل می کند این سرعت پایین تر است.

چپ دستان هنرمند

6. چپ دست ها بهترین هنرمندان!!

برطبق تحقیقات منتشر شده در آمریکا افراد چپ دست دارای توانایی بیشتری نسبت به سایرین در حداقل یک حوزه خلاقانه دارند. این افراد دارای یک تفکر واگرا هستند که می توانند ایده های خلاقانه را ارائه کنند و علاقه آن ها بیشتر به سمت حوزه موسیقی، ورزش و فناوری اطلاعات است.

چپ دست های معروف

آلبرت انیشتین، بیل گیتس، رافائل نادال، لئوناردو داوینچی، باراک اوباما و...

رافائل نادارآلبرت انیشتین
چارلی چاپلین بیل گیتس

 

منبع خبر: health.com

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , معلم خصوصی , استاد خصوصی , ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

چگونه حالت نشستن دانش آموزان یادگیری آنها را تحت تاثیر قرار می دهد ؟

فعلا بشینید !


یک حرف تکراری و مایوس کننده که خیلی از معلمان به دانش آموز وقتی که او از نشستن خسته شده است یا می خواهد از کلاس بیرون برود به آنها می گویند. حالا این کودکان و نوجوانان را با دهه های هفتاد و شصت مقایسه کنید زمانی که کودکان بیرون از خانه بازی می کردند و واقعیت این بود که والدین هم کمتر نگران آنها بودند چون می دانستند آنان در چه حالی هستند و کجا و با چه کسی دارند بازی می کنند . این یعنی که نشستن طولانی مدت و همچنین تمرکز بر روی مبحثی که استاد دارد در کلاس تدریس خصوصی خود درس می دهد برای انها بسیار سخت است .

شاید باید خود بگویید که راه حل این مشکل ورزش کردن و داشتن تحرک است اما ورزش فقط کافی نیست بلکه این طرز نشستن است که خستگی و توانایی یادگیری را پایین می آورد . حالت نشستن مناسب یعنی حالتی که بدن آرام است و فشار خاصی را تحمل نمی کند زیرا ماهیچه ها فشاری را برای ایستادن تحمل نمی کنند ، زمانی که بدن ما به حالت درست نشستن عادت می کند مهره های ستون فقرات به طور منظم قرار می گیرند .
در مقابل حالت های غلط بدن می تواند خیلی سریع به گردن و ستون فقزات ما فشار وارد کند و باعث خستگی زود هنگام شود.

چهار راه حل ساده برای بهبود طرز نشستن دانش آموزان
معلم ها باید توجه ویژه ایی به طرز نشستن دانش آموز خود داشته باشد به خصوص اینکه امروزه بیشتر به جای دفتر و کتاب جلوی آنها لپ تاپ و تبلت قرار دارد و این وسایل برای ارگونومی ندارد و شخص باید خودش را با آنها تطبیق دهد.
حالا با چند روش که مطمئن شویم دانش آموزان ما با روش های غلط نمی شینند آشنا شویم :

طرز درست نشستن


•    دانش آموزان باید طوری پشت میز یا نیمکت نشسته باشند که پاهایشان با زمین تماس داشته باشد ، زیرا پاهای آویزان به ستون فقرات فشار وارد می کند.  علاوه بر این دست های دانش آموزان باید آزاد باشد و بالا نباشد و آرنج زیر شانه ها قرار گیرد و زیاد نباید به جلو خم شوند 

•    زمان هایی از کلاس تدریس خصوصی را برای حرکت و راه رفتن اختصاصی دهید . به توجهی به درس نشانه هایی از خستگی و راحت نبودن در کلاس است پس به جای تذکر دادن از آنها بخواهید که برای چند ثانیه حرکت کنند .
•    در طول سال تحصیلی نحوه نشستن دانش آموزان خود را چک کنید

 

سه راه پیشرفته تر برای بهبود حالت نشستن دانش آموزان

 

میز ایستاده

 

•    میز های ایستاده : این نوع میز ها در بین کارکنان بسیار محبوب است ، البته تحقیقات نشان می دهد که سبک زندگی نشسته اثرات منفی بر سلامتی دارد . این نوع از میز ها در ابعاد و شکل های مختلف وجود دارد و  اولین بار در مدارس به کار گرفته شد.

 

توپ یوگا


•    توپ های یوگا ( توپ های ثابت ) : این همان توپ هایی هستند که در کلاس تدریس خصوصی یوگا و تدریس خصوصی پیلاتس  برای حرکات کششی استفاده می شود ، یک مطالعه چهار ماهه نشان داده است که استفاده از این توپ ها در کلاس های تدریس خصوصی استفاده شده است ، بچه ها در این کلاس ها آرام تر و به درس توجه بیشتر دارند .

 

کوسن بادی
•    کوسن های هوا : کوسن های پلاستیکی که از هوا پر شده است برای نشستن های طولانی مدت و ستون فقرات و نشیمن گاه  بسیار مناسب می باشد . 

دیدیم که وسایل ساده و کارهای راحت چقدر می تواند سبک زندگی مار تحت تاثیر قرار دهند و موجب افزایش موفقیت ما شوند .

استادسلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی پیلاتس , تدریس خصوصی یوگا ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

شرح یک دورهمی

اوایل همین هفته بود که برای شرکت در یک جلسه خیلی مهم دعوت شدم. جلسه ای در  وزارت فرهنگ و ارشاد با عنوان "دورهمی پیوند"

حضورصاحبان بیست استارت آپ موفق و بالغ در یک جلسه برای بیان دغدغه ها، موانع و نیازمندی هایشان

استادسلام

 تیوال

هوای تو

تیک8

یکتانت

فرانش

چیدانه

نوار

پیوست

دیجیاتو

تی وی پلاس

تکست

نی نی بان

دیجی استایل

نواک

 سینماتیکت

مکتبخونه و پیوست

همگی در جلسه حضور داشتند.

چه عبارت زیبایی یکی از حضار در وصف این گردهم آیی گفت: " آنهایی که دوست دارند تغییری ایجاد کنند"

بله دقیقا کسانی که در این جلسه حضور داشتند همه برای ایجاد تغییر دور هم جمع شده بودند تا قدری از مشکلات و موانع کاری کم کنند، تا قدری راحت تر مسیر موفقیت را طی کنند.

به تعبیری که یکی از مسئولان بیان کردند " مدیران حاضر در جلسه مدیران باهوش جامعه هستند که اینان یا راهی را پیدا خواهند کرد یا راهی خواهند ساخت".

و من نغمه عقیلی تنها مدیر خانم حاضر در جلسه بودم (البته نماینده وب سایت نی نی بان هم خانم بودند).

 

 

اما دولتمردانی که برای شنیدن و گوش کردن و رسیدگی به صحبت های ما آمده بودند:

آقای دکتر انتظاری قائم مقام وزیر ارشاد

آقای دکتر منصوری معاون توسعه کارافرینی و اشتغال

آقای دکتر موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

آقای دکتر موسویان رئیس محترم مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

یک نکته خوبی که در این جلسه به چشم میخورد این بود که جلسات دیگر از حالت سخنرانی بیرون آمده است؛ اینکه فقط مقامات صحبت کنند و ما گوش کنیم جای خود را به جلسات هم اندیشی داده است. "جلسات هم اندیشی از جنس حل مشکلات کسب و کاری"

خلاصه مسائل مطرح شده در جلسه:

اول اینکه همه اتفاق نظر داشتیم که وجود مجوز خود میتواند به عنوان یک عامل ایجاد رانت مطرح شود که پاسخ خوبی را دریافت کردیم. طبق فرمایش دکتر انتظاری تا دوماه آینده به سمت کاهش مجوزها پیش خواهیم رفت. که این یک اتفاق خوب برای کسب و کارهای اینترتی است.

صحبت بعدی در مورد تعداد و محدودیت های مجوزها بود.

o       مثلا "نوار" تولید کننده کتاب صوتی،  یک بار برای کتاب مجوز می گیرد و وقتی که فایل صوتی آماده شد مجددا باید یک مجوز برای انتشار بگیرد!

o       یا مثلا سینماتیکت، تیوال و تیک ایت، برای فروش بلیط سینما به صورت اینترنتی مجوز جدایی لازم دارند.

  بحث بعدی راجع به فیلترینگ های نامشخص و قوانین غیر شفاف بود.

 مورد دیگر اینکه در این شرایط بد اقتصادی حتی استارت آپ های معاف از مالیات هم توسط اداره مالیات تحت فشارند.

کپی رایت و عدم انجام کارهایی برای آن هم یک دغدغه مهم برای صاحبان رسانه بود.

اما پاسخ  مقامات برای حل این مشکلات و دغدغه ها:

دستور تشکیل کمیته موقت با حضور نماینده مالکیت معنوی برای طراحی و فرستادن لایحه به دولت و حل مشکلات  که این خیلی امید بخش هست. این یعنی یک جلسه موفقیت آمیز ...

 

و در آخر:

نکته دیگر که خیلی به نظرم جالب بود این است که  سطح بلوغ صاحبان کسب وکارها بالا رفته که این کاملا در صحبت یکی از حضار مشهود بود. یعنی دیگر مثل گذشته وقتی یک کسب وکار از تبعیضی که نسبت به رقیبش رخ داده است اعتراض می کند نام آن رقیب را نمیاورد. که این از نظر من نکته خیلی مهمی بود و نشان دهنده بالا رفتن سطح بلوغ جمعی است.

و

خوشحالم که در جمع بزرگان کسب وکارهای ایران هستم و روز به روز جایگاه خانم ها در حال ارتقا است.

 استاد سلام مرجع تدریس خصوصی 



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , معلم خصوصی , استاد خصوصی , ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

حال و هوای این روزها

روزهایی که پشت سر گذاشتیم پر از تجربیات خوبی بود که دوست داشتم حتما از این تجربیات برای شما بگم تجربیاتی که برای ما خیلی ارزشمند بودند. از تماس یک استاد موسیقی گرفته تا خبرهایی که هرروز ازمنابع مختلف می شنویم و بعد هم ماجرای الکامپ که جزء خبرهای داغ هفته گذشته بود. 

شرح یک تجربه به یادماندنی

هفته گذشته بود که استادی با من  تماس گرفت. درخواستی عجیب که تابحال در استاد سلام بهش برنخورده بودیم

دریافت تماسی از استاد موسیقی!!!

می گفت من نیاز به هنر آموز دارم، ضمن اینکه اصلا پولی برای دریافت اعتبار ندارم از شما درخواست دارم بدون دریافت پول، اعتبار من را زیاد کنید تا به من هنرآموز معرفی بشه.

برای ما خیلی عجیب بود شنیدن این حرف ها از یک استاد هنرمند!!!

ما به این استاد اعتماد کردیم و  درخواستش را برآورده کردیم.

اتفاق جالب اینکه همون روز درخواستی از طرف یک هنرآموز برای ما ارسال شد. دقیقا آموزش همون رشته ای را میخواست که این استاد آموزش میداد (تدریس خصوصی موسیقی)رشته ای که عموما گرایش جامعه به سمتش کم هست ....

این یه اتفاق شگفت انگیز  بود برای تیم ما. بله دقیقا این جمله که میگند روزی آدم ها، دست ما نیست دست خداست ما اینو خیلی خوب حس کردیم.  

خبرها

با خبرها

میخوام بگم که ما هم مثل شما از خبرهای دور و برمون کاملا باخبریم و میدونیم که در شهر چه خبره و چه اتفاق هایی داره میافته. اما ما هنوز محکم و قوی داریم ادامه میدیم حتی خوبه که بگم هنوز دنیای آموزش زنده است هنوز هستند آدم هایی که دنبال استاد هستند، اساتیدی که پیگیر برای معرفی شاگردند.

بخش آنلاین و پشتیبانی ما هنوز پر انرژی داره فعالیت میکنه و پاسخ درخواست ها و سوالات را میده. پس ما هنوز درکنار شما هستیم و تلاش می کنیم برای ارتقا سطح خدمات

ما حتی برای بخش تدریس خصوصی آنلاین استاد سلام خیلی برنامه داریم. تصمیم داریم این امکان را ایجاد کنیم تا هرکس در هر نقطه ای از ایران هست بتونه از معلم دلخواهش آموزش ببینه.

پس امیدوار باشید مثل تیم ما. ما قوی و نیرومند داریم راه رو ادامه میدیم. همراه ما باشید...

 

الکامپ

ماجرای الکامپ ن رفتن ما

بله ما امسال از قطار الکامپی ها جاموندیم. اما یه اتفاق خیلی خوب افتاد. اینکه در پنل مخصوص بانوان شرکت کردیم و در ضمن در بین گفت و گوها شاهد حضور وزیر ارتباطات آقای دکتر آذری جهرمی وزیر ارتباطات بودیم و اینکه خانوم سیاووشی نماینده کمیسیون بانوان در مجلس هم در این پنل حضور داشتند. اینا برای ما خیلی امید بخش و خوشحال کننده بود.

یه اتفاق خوب دیگه اینکه وزیر ارتباطات از ما دعوت کردند برای حضور درسمینار بین المللی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توانمندی زنان  که این مراسم هم خیلی امید بخش بود.

خلاصه اینکه هنوز در استاد سلام زندگی جریان داره...

 

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی، تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی زبان و سایر دروس مورد نیاز.

 

 



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی زبان , تدریس خصوصی ریاضی , کلاس آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

چگونه تابستان خوبی داشته باشیم ...

تابستان یک فصل هیجان انگیزه. شما آزادی عمل کافی دارید برای انجام هرکاری فارغ ازهرگونه نگرانی برای  داشتن تکلیف یا امتحان و ...

برای اینکه یک تابستان عالی داشته باشید شما میتونید فعالیت هایی خارج از خانه یا اینکه یک مهارت و سرگرمی جدیدی برای خودتون ترتیب بدید یا اینکه با خانواده و دوستان به گردش برید.

تابستان

روش های سرگرمی برای خارج از خانه:

  • شنا کنید تا خنک و آرام بشید:

اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که تابستان خیلی گرمی را تجربه می کنید، شنا یکی از فعالیت هایی است که میتونه برای شما خوب باشه. دریاچه، رودخانه و استخر گزینه های خوبی هستند..

اگر شنا بلد نیستید تابستان فرصت مناسبی برای یادگیری آن است. تدریس خصوصی شنا میتونه گزینه خوبی برای شما باشه.

  • با دوستان ورزش کنید:

از آنجایی که در این فصل معمولا وقت دوستان شما آزاد هست، یک برنامه ای برای فوتبال، بیس بال، بسکتبال ترتیب بدید. انجام بازی های گروهی باعث میشه دوستان جدیدی پیدا کنید.

  • دوچرخه سواری و یا پیاده روی با دوستان به هنگام عصر:

عصرهای تابستان معمولا قدری خنک تر از روزهای آن است و زمان مناسب تری برای بیرون رفتن،  قدم زدن و سرگرم بودن بادوستان هست.

مراقب باشید که از وسایل ایمن برای بازی استفاده کنید.

  • برای گردش کوتاه به پارک بروید:

از غذاها و نوشیدنی هایی که دوست دارید، همراه خود ببرید. شما می تونید از هوا لذت ببرید و یک وعده غذایی خوبی را در پارک بگذرونید

به قوانین پارک احترام بزارید و زباله های خود را در پارک رها نکنید و همراه خود یک کیسه برای جمع آوری آن ها داشته باشید.

کتاب

چیزهای جدید یادبگیرید:

  • کلاس موسیقی یا زبان بروید

 بسیاری از  کسب و کارهای محلی و مراکز اجتماعی کلاس های تابستانی را ارائه می کنند. اگر شما می خواهید زبان انگلیسی یا پیانو یادبگیرید تابستان زمان خوبی هست. استاد سلام برای شما گزینه تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی پیانو در نظر گرفته.

  • یک کتاب جدید، مجله و یا مجله طنز بخوانید

در طی سال های تحصیلی، شما وقت کافی برای خوندن مجله و طنز ندارید. اگر شما فقط یک کتاب را در طول تابستان بخوانید این میتونه به هوشیار بودن ذهن شما خیلی کمک کنه.

  • شغل نیمه وقت تابستانی پیدا کنید

کارهای تابستانی می تونه به شما آموزش های زیادی بده در ضمن اینکه شما درآمدزایی هم خواهید داشت.

انجام کارهای پاره وقت در طول تابستان هم جنبه سرگرمی داره و هم ثمربخشه.

خانواده

زمان بیشتری را صرف خانواده و دوستان  کنید:

  • برای خانواده خود غذا درست کنید

 از آنجا که ممکنه والدین شما مشغله های زیادی در طول روز داشته باشند، با پختن شام به آن ها کمک کنید.

اگر تجربه کافی در مورد پختن غذاها ندارید سعی کنید از والدین خود غذاهای مورد علاقه آن ها را بپرسید و از آن ها یاد بگیرید. در پایان تابستان شما میتونید یک وعده غذایی را به طور کامل سرو کنید.

  • با دوستان خود فیلم ببینید و بازی کنید

گاهی اوقات لازمه که در داخل خانه بمونید و با یک فیلم و خوردن پاپ کورن سر خود را گرم کنید. این به شما کمک می کنه در طول روز که هوا گرمه سرگرمی داشته باشید.

  • برنامه هایی با خانواده و والدین ترتیب دهید

والدین شما احتمالا دارای مشغله هایی در طول تابستان هستند. اما شما می تونید برنامه هایی برای هماهنگ بودن با والدین خود برای آخر هفته یا عصر ترتیب بدید. اگر خواهر یا برادری دارید با او یک برنامه مشترک برای انجام یک فعالیت سرگرم کننده در خانه تهیه کنید.

منبع خبر: wikihow



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی شنا , تدریس خصوصی پیانو , تدریس خصوصی زبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

وقت حضور گسترده زنان در اکوسیستم استارتاپی است

حضور اعضای کمیسیون بانوان انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در غرفه شنبه، سالن 10 و 11 الکام‌استارز

 

یکی از برنامه‌های الکام‌استارز، پنلی با عنوان زنان در آینده اکوسیستم استارتاپی بود که افراد حاضر در این پنل خانم‌های کارآفرینی بودند که از دغدغه های خانم‌ها صحبت کردند. این پنل با حضور طیبه سیاوشی نماینده مجلس اسلامی برگزار شد و در ادامه، محمد جواد وزیر ارتباطات و فناوری در بازدید خود از الکامپ ۲۴، همزمان با برگزاری این پنل به سالن ۱۰ و ۱۱ آمد و گفتگوی کوتاهی با اعضای این پنل داشتند.
بعد از اتمام پنل، اعضای کمیسیون بانوان انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی به غرفه شنبه آمده و گفت‌وگویی با خبرنگار شنبه داشتند.

روی آوردن بازار جهانی و بازار سنتی ایران به کار با فرش‌آنلاین

در این گفت‌وگو آرزو خسروی، هم‌بنیان‌گذار فرش‌آنلاین از اشتیاق روزافزون بازار سنتی به کار با این فروشگاه آنلاین خبر داد و گفت که این مورد، با توجه به نوع کالایی که در فرش‌آنلاین کار می‌شود، موفقیت خوبی به حساب می‌آید. او در ادامه خبر داد: «برخی کشورهایی که از ترکیه یا چین فرش می‌خریدند، شروع به کار با فرش‌آنلاین کرده‌اند و این استقبال، نتیجه خوبی در شناساندن فرش به عنوان یک کالای ایرانی در جهان خواهد داشت

همکاری رانگو با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
حمیده حبیبی، از آغاز همکاری رانگو با دانشکده کارآفرینی تهران و وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت که امیدواراست با این اقدام رانگو رشد و پیشرفت بهتری نسبت به گذشته داشته باشد.

او در رابطه با تشکیل کمیسیونی برای خانم‌ها در انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: «وجود جایی برای خانم‌ها که بتوانند دور از دغدغه‌های شخصی به تبادل‌نظر باهم بپردازند اتفاق بسیار مثبتی است و مطمئنا چنین اتفاقی در اکوسیستم به نفع همه خواهد بود.» 

دعوت به مشارکت در بخش توانمندسازی بانوان
سولماز صادق‌نیا، مدیر استارتاپ بی‌بی پرو از شکل‌گیری بخشی با عنوان توانمندسازی بانوان در کمیسیون بانوان انجمن صنفی خبر داد و گفت: «از تمام بانوانی که در جایگاه‌های مختلف اکوسیستم کارآفرینی فعال هستند، دعوت می‌کنم تا با حضور در این فضا و با اشتراک‌گذاری تجارب خود در توسعه نقش زنان در جامعه موثر باشند

فعالیت در جهت افزایش تعداد کارآفرینان خانم 
نغمه عقیلی، مدیر استارتاپ استاد سلام گفت: «هم ۲۰ درصد از معلم‌های استادسلام و هم ۲۰ درصد از اعضای انجمن خانم‌ها هستند.» در ادامه او خبر داد که برای تولید بیشتر شغل برای مدرسین خانم و افزایش تعداد کارآفرینان خانم، عزمم را جزم کرده‌ام.

 با وجود توانایی بالا، خانم‌های کمی در اکوسیستم مشغول کار هستند

ستاره ایوبی، فعال در حوزه حقوق استارتاپ‌ها، گفت: «به عنوان یک مشاور حقوقی که سابقه چند ساله در حوزه حقوق استارتاپ‌ها دارم، تا الان دیدم که متاسفانه تعداد خانم‌های کارآفرین در اکوسیستم ما خیلی کم است در حالی که ایده‌های خلاقانه‌ و جذاب زیادی توسط آنها مطرح می‌شود.» او ادامه داد: «چیزی که من در اکوسیستم دیدم، این بوده که خانم‌ها با وجود توانایی بالایی که برای انجام بیزینس و ادامه دادن آن دارند، ولی به علت وجود یک سری تابو، نمی‌توانند در این فضا کار کنند

منبع: شنبه پرس

 




:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , معلم خصوصی , استاد خصوصی , ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

مهاجرت

6 مرداد و روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ایی است . آنچنان که از اسم این روز پیداست باید بسیار مهمی باشد که یک روز از سال را به خود اختصاص داده است  ، اما واقیت چیز دیگری ، تلخ و ناگوار.
دو مسئله بسیار مهمی که هیچ وقت در تعادل و تعامل با هم نبودند و نیستند . دو کلمه کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ایی ، حتی در چینش این دو کلمه در کنار یکدگر کمی تعمل نکرده ایم چرا که همیشه آموزش فن و حرفه باعث کارآفرینی میشود و نه تدریس خصوصی باعث کارآفرینی . از بین حدود 13 میلیون دانش اموز ایرانی ، 2 میلیون نفر در رشته های فنی و حرفه ایی مشغول تحصیل هستند یعنی چیزی حدود 16 درصد کل دانش آموزان کشور . 2 میلیون نوجوانی که برای یادگیری مهارتی به هنرستان آمده اند و آیا ما توانسته ایم به آنها مهارت بیاموزیم حتی جزئی که اگر بعضی از آنها نخواهند ادامه تحصیل دهند آیا اصلا چیزی بلد هستند یا خیر ؟
هنرستان مسئله بسیار حیاتی است که اگر آن را جدی نگیریم با انواع و اقسام مشکلات روبه رو خواهیم شد از بیکاری و کمبود افراد متخصص تا مهاجرت.
مهاجرت ، بلیط یک طرفه بسیاری از افراد به کشور های دیگر برای بهبود اوضاع زندگی خود . تا سال 1389 حدود 60 هزار نفر از افراد متخصص و نخبه از کشور مهاجرت کرده اند یعنی فرار مغز ها که این آمار ایران را در رده نخست این آمار قرار داده است . این آمار مصداق بارز بی توجهی به ماهیت علم و عالم است ، کسی که می تواند در کشور خودش باشد و کارافرین باشد مهاجرت کرده است و برای کشور دیگری دارد تلاش می کند آنجا کارآفرینی می کند.

 

مهاجرت نخبگان


اگر بخواهیم یک نگاه کلی به مسئله مهاجرت  بیندازیم با این جمله معروف روبه رو می شویم " خانه جایی است که دل آنجا باشد " اما در خصوص مهاجرت این جمله به صورت دیگری گفته میشود " خانه جایی است که کار آنجا باشد ." طبق آخرین تحقیقات گالوپ از بین 710 میلیون فردی که می خواهند یا پتانسیل مهاجرت دارند پرسیده شده است که کجا می روند : 21 درصد آمریکا ، 6 درصد آلمان ، 5 درصدکانادا ، 5 درصد انگلیس ، 5 فرانسه .
حالا چرا این کشور ها :

آمریکا

ایالت متحده اولین کشور در جذب مهاجرت به خصوص مهاجرت غیرقانونی می باشد. درحال حاضر ایالت متحده دارای بیشترین میزان مهاجرت هاست که بالغ بر 37 میلیون مهاجرت قانونی می باشد. جمعیت این کشور 325.7 میلیون نفر است.   6.2 میلیون مکزیکی، 268000 نفر چینی و 2.1 میلیون نفر از دیگر کشورها به این کشور مهاجرت کرده اند. تمام مهاجرت ها به آمریکا برای ساختن زندگی بهتر است. اما چرا این کشور اجازه زندگی به این افراد را به راحتی می دهد؟ دلیل اول خدماتی است که مهاجران به این کشور ارائه می دهند از ساخت راه آهن گرفته تا ایجاد خیابان ها و پل ها و ...دلیل دیگر رعایت حقوق شهروندی مشابه سایر شهروندان آمریکایی است 
طبق آخرین امار تا سال 2014 حدود 1 تا 1.5 میلیون ایرانی در آمریکا حضور دارند که بیشترین جمعیت ایرانیان خارج از کشور را به خود اختصاص داده است . 

 
آلمان


آمار رسمی نشان می‌دهد که جمعیت آلمان در ۲۰۱۶ با رشدی بی‌سابقه به ۸۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است جمعیت آلمان نسبت به سال پیش از آن ۶۰۰ هزار نفر افزایش داشته که برطبق گزارش‌ها، اولین دلیل برای این افزایش جمعیت مهاجرت از خارج به داخل کشور بوده است.
 این کشور از نظر محبوبیت دارای رتبه 17 ام است. از میان تمامی ایالت های اروپا بیشترین درصد مهاجرت را به خود اختصاص داده است. 
از تعداد دقیق مهاجرین ایرانی که در آلمان حضور دارند امار دقیقی در دسترس نیست اما گفته می شود بین 100 تا 200 هزار فرد ایرانی در آلمان زندگی می کنند .

دلایل مهاجرت به آلمان:
وجود موقعیت های خوب برای کارآفرینی و سرمایه گذاری
تسلط به زبان آلمانی یعنی گرفتن اقامت رایگان در المان پس به فکر کلاس های تدریس خصوصی المانی باشید.

کشور هایی که بیشترین مهاجران را دارند


کانادا


آمار منتشر شده توسط وب سایت استاتیستا نشان دهنده 272,666  مهاجرت به این کشور است. برطبق این برنامه 300000 ساکن دائمی که اکثریت آنان از ظریق برنامه های مهاجرتی اقتصادی انتخاب می شوند.  
تا سال 2006 حدود 96 هزار ایرانی به کانادا مهاجرت کرده اند 
از دلایل گرایش به این کشور:
امنیت اجتماعی
 تامین شغلی بالا
از قوانین ساده تری برای مهاجرت برخوردار است 
فراهم کردن فرصت های رشد فردی و تجاری زیادی را برای مهاجران 
تنوع فرهنگی سبب پذیرش آسان فرهنگ های متنوع شده است.

انگلیس 


تا سال 2013 جمعیتی بالغ بر 560 هزار مهاجر به کشور انگلستان وارد شده اند که هدف 214 هزار نفر از این افراد پیدا کردن شغل بود و 177 هزار نفر هم برای ادامه تحصیل وارد کشور انگلستان شده اند . طی سرشماری های سال 2011 بیش از 90 هزار ایرانی در انگلستان سکونت دارند .

یکی از دلایل مهم مهاجرت به انگلیس بیشتر مهاجرین با زبان این کشور اشنایی دارند و راحتر می توانند با شرایط تطبیق پیدا کنند چه ان هایی که با مادرک تافل یا ایلتس خود می خواهند در این کشور ادامه تحصیل دهند ، تدریس خصوصی تافل و تدریس خصوصی آیلتس . و دیگر دلیل مهاجرت به این کشور این است که پیدا کردن شغل متناسب با توانایی شخص اسانتر از کشور های اروپایی دیگر است

فرانسه 


تا سال 2014 نزدیک به 9 میلیون مهاجر در کشور فرانسه ی که 67 میلیون نفر جمعیت دارد  که بشتر این افراد مهاجر از دیگر کشور های اروپایی مثل اسپانیا و پرتغال هستند .
تا سال 2000 حدود 18 هزار ایرانی به این کشور مهاجرت کرده اند که دلایل مهاجرت به این کشور :
کاریابی بسیار اسانتر نسبت به دیگر کشور های اروپایی
تحصیل کردن در فرانسه تقریبا رایگان است
موقیت جغرافیایی فرانسه در جهت تجارت که در مرکز اروپا قرار دارد. 

 

استادسلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی تافل , تدریس خصوصی آیلتس , تدریس خصوصی زبان انگلیسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

چهارشنبه های کاری با یک شغل شادی بخش و شادی آفرین

 

دهه شصت رو به خاطر بیارید.خانواده های پر جمعیت و بچه های نسبتا هم سن و سال . اگه قرار بود خانواده ای برای بچه اش جشن تولد بگیره، از چند روز قبل درگیر تدارک دیدن برای مراسم می شد. از دعوت مهمون ها و مرتب کردن خونه و تهیه کادو بگیر تا غذا و کیک و تزئین خونه و مسابقات مختلف برای سرگرم کردن بچه ها. وقتی هم که مهمونی تموم میشد صاحب خونه خونه ای رو تحویل می گرفت که هیچ شباهتی با اولش نداشت و تا چند روز مشغول جمع آوری و مرتب کردن خونه اش بود. حدودا سی سال از اون روزها میگذره و حالا در دهه 90 کسب و کارهایی به وجود اومدن که اینجور مواقع به دادمون می رسند. کسب و کارهایی برای برگزاری مراسم های مختلف مثل انواع جشن ها و مراسم های یاد بود و مهمونی ها. یکی از مهم ترین این مراسم ها، تولده که همیشه بازارش داغه. با یه نگاه کوچیک به آمار جمعیتی ایران میشه فهمید که ما حدود 10 میلیون نفر کودک زیر 7 سال داریم که خانواده ها در اکثر مواقع برای به یادگار موندن تولدشون در این سن ترجیح میدن مراسم نسبتا بزرگی برگزار کنند. این فقط آمار کودکان زیر 7 سال که تقریبا برگزاری مراسم براشون از یک مدل پیروی می کنه. پتانسیل بالای این شغل، چند سالیه که افراد رو مجاب کرده تا با کمک تیم های مختلف آشپزی، دکوراتیو، موسیقی، گل آرایی، خدمات، ایده پردازی و ... یک کسب و کار رو راه اندازی کنند و وظیفه هماهنگی و برگزاری هر چه بهتر این مراسم ها رو به عهده بگیرند.

  • این کسب و کار دقیقا چه می کند؟

در این کسب و کار تمامی مواردی که یک فرد برای برگزاری یک مراسم مد نظر داره رو مدیریت می کنه .

  • به عنوان مثال با توجه به سلیقه و نظر صاحب مجلس، وظیفه تزئین و در صورت نیاز تهیه تم متناسب با مجلس رو به عهده می گیره. با صحبت با کسب و کارهای مربوط به غذا و شیرینی پزی، هماهنگی های مرتبط با غذا، دسر، نوشیدنی و ... انجام میده. اگر نیاز به دعوت گروه موسیقی زنده هست، اونها رو دعوت میکنه و نیازهای مربوط به گروه رو فراهم میکنه. در حین مراسم نیروهایی خدماتی رو برای پذیرایی و کارهای خدماتی در نظر میگیره تا بعد از پایان مراسم هم در صورت درخواست صاحب مجلس کارهای نظافت و مرتب کردن رو انجام بدن. در بعضی از موارد حتی تیم های متخصصی برای خرید لباس مورد نظر صاحب مراسم هم در نظر گرفته میشه. خلاصه که این گروه ها تمام کارهای ریز و درشت برگزاری یک مراسم رو به عهده می گیرن و از دغدغه صاحب مجلس کم می کنند.

تولد

  • درسته که زیاد از عمر این کسب و کار در ایران نمی گذره ولی با توجه به میزان مشغله افراد و تخصصی شدن امور و تغییر میل باطنی آدمها برای اینکه تا اونجا که میشه کارهاشون رو به استارتاپ ها واگذار کنند، شغل هماهنگ کننده مجالس شغلی آینده دار و خوب در ایران و البته جهان به حساب میاد. به طوریکه در کشورهای آمریکایی کسی که عهده دار برگزاری مراسم هاست حقوق سالانه حدود 45000 دلار داره. طی تحقیقی هم که در ایران صورت گرفته، ثابت شده که در مراسم های عروسی حدود 50 تا 60 درصد هزینه دریافت شده از سوی سالنهای برگزار کننده مجالس سود خالص هست. که این رقم قابل تاملی هست. حالا با همه این اوصاف اگر می تونید تیم ایده پرداز خوبی رو دور خودتون جمع کنید و توانایی مدیریت و برنامه ریزی خوبی دارید می تونید با آشنایی نسبی با رشته های مورد نیاز این کسب وکار، کم کم به فکر راه اندازی این شغل باشید. برای آشنایی با پیش نیازهای این شغل هم می تونید از تدریس خصوصی آشپزی، تدریس خصوصی خلاقیت و تدریس خصوصی بازاریابی در استاد سلام کمک بگیرید و به فعالیت در این زمینه بپردازید.


:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی آشپزی , تدریس خصوصی خلاقیت , تدریس خصوصی بازاریابی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1397 | نظرات ()