نوشته شده توسط : استاد سلام

تمایل به بعضی از هنرها بسیار فراگیر است. همگی انسان‌هایی را می‌شناسیم که علاقه‌مند به نویسندگی، عکاسی و دوبلههستند. به ویژه با پیشرفت دنیای تکنولوژی و گسترش دوربین‌های دیجیتال و ساده شدن مسیر عکس گرفتن، علاقه شدیدی در انسان‌ها به عکاسی ایجاد شده است. بیشتر این افراد با یک سوال بسیار انرژی گیر مواجه هستند. چگونه عکاسی را شروع کنند؟ برای کمک به پیدا کردن پاسخ این پرسش به سراغ سه موضوع می‌رویم:

۱-چرا عکاسی؟

این پرسش در ظاهر بسیار ساده است؛ اما یکبار کاملاً صادقانه به این پرسش فکر کنید. چرا عکاسی؟  ازعکاسی چه می‌خواهید؟ اگر به دنبال پاسخ به این پرسش در این متن یا هر متن دیگری هستید؛ سخت در اشتباهید. مطالعه و متن‌هایی در مورد این موضوع می‌‌تواند شما را در پیدا کردن پاسخ یاری دهد؛ اما به هیچ وجه، هیچ کسی جز شما نمی‌تواند دقیقاً پاسخ را پیدا کند. زیرا که پاسخ این پرسش، بسیار شخصی است؛ و ریشه در سلیقه، نگرش، شخصیت و پارامترهای کاملاً فردی دارد. اما یک چیز واضح است. باید جواب این سوال را با صداقت تمام به خود بگویید: «چرا عکاسی؟». پاسخ صادقانه به این پرسش سبب می‌شود که انتظار، مسیر و هدف خود را بسیار ساده‌تر پیدا کنید و از بسیاری سردرگمی‌ها رهایی یابید. به یاد داشته باشید در پاسخ به این سوال صادق باشید، نه از ساده بودن پاسخ بترسید نه به پیچیده بودن آن افتخار کنید. فقط صادق باشید.

۲-قبل از عکاسی، تلاش کردن را یاد بگیرید.

 اگر پاسخ به سوال بالا، پاسخی است که مشخص می‌کند می‌خواهید عکاسی را به صورت جدی دنبال کنید نه صرفاً یک تفریح. در ابتدا باید بدانید که برای وارد شدن و دست‌یابی به هر موضوعی، چه عکاسی چه هر موضوع دیگری، نیاز به کسب آگاهی و دانش دارید؛ و باید بپذیرید که برای پیشرفت در هر مسیری، بیش از هر چیز نیاز به تلاش و کوشش دارید. لطفاً، لطفاً، ایده‌آل گرایی بیش از حد خود را دور بریزید و مطمئن باشید که استعداد کل قضیه نیست و باور کنید که بدون تلاش در هیچ کاری موفق نخواهید شد. بد نیست که برای درک تاکید بر دوری از ایده‌آل گرایی، نگاهی به متن «یک هنر کافی است» بیاندازید. همچنین در مقوله‌های هنری به خاطر داشته باشید که هنر با ذوق و احساس یکی نیست. هنر بیش از هر موضوع دیگری با علم، دانش و آگاهی درهم تنیده است. پس پیش از آنکه عکاسی را یاد بگیرید، تلاش کردن را یاد بگیرید. عکاسی فشار دادن یک دکمه و ثبت یک واقعیت نیست. در این راه باید مفاهیم، دانش و تکنیک‌های فراوانی را بیاموزید و تجربه کنید.

برای شروع تلاش، درگیر برنامه ریزی از یک زمان مشخص در آینده ( مانند شنبه‌ها زمان مدرسه) و یا  تلاش  فقط در خیال و تصور،  نشوید. بسیاری از ما در خیالات خود غرق می‌شویم و در ذهن و خیال تصور خواهیم که در آینده تلاش فراوانی خواهیم کرد و به پله‌های عظیمی دست‌ خواهیم یافت و بدین شکل از واقعیت بیرونی فرار خواهیم کرد. تلاش کردن را با آینده موکول نکنید.

اگر به پرسش ابتدای این متن پاسخ داده باشیم، خیلی‌ها فقط می‌خواهند در لحظاتی از زندگی عکس بگیرند و خاطرات را ثبت کنند. اگر واقعاً این را بدانند؛ اصلاً چنین چیزی بد نیست. برای چنین افرادی دوربین‌های کامپکت ساده و یا پیشرفته کفایت می‌کنند؛ و نیازی به وسواس و دقت خیلی زیاد در انتخاب نوع آن نیست. اکثر این دوربین‌ها در حدی که برای ثبت خاطرات لذت بخش باشد از کیفیت مناسبی بر خوردارند.

اما اگر انتظار شما از عکاسی فراتر از صرفاً ثبت یک خاطره است و به عکاسی به عنوان یک هنر، درگیر با معنی و مفاهیم‌های مختلف، زیبایی از دیدگاه هنری و به طور کلی با یک نگاه عمیق‌تر به عکاسی می‌خواهید بپردازید؛ بحث تفاوت پیدا می‌کند.

سپس در یک دوره آموزش عکاسی یا کلاس آموزش عکاسی شرکت کنید.

این را بدانید که قبل از اینکه نوع دوربین اهمیت داشته باشد مهم دردست گرفتن دوربین و تلاش برای عکس گرفتن با اهداف مشخص است. اما به هر حال لازم است که جدا از مسائل فلسفی، زیر لایه‌های هنری، تکنیک‌های عکاسی و...؛ نسبت به خود دوربین و ویژگی انواع آن‌ هم آگاهی داشته باشید. ویژگی‌های دوربین‌های DSLR، کامپکت، آنالوگ و ... را بدانید. به عنوان مثال از شما انتظار می‌رود مانند سایر افراد، دقت حسگر ( مثلا ۱۲ مگاپیکسل) را به عنوان اصلی‌ترین پارامتر انتخاب دوربین نشمارید. پس قبل از هرچیز اگر عکاس شدن برای شما موضوعی جدی است. با دوربین‌های مختلف، ویژگی‌ها و ساختار دوربین آشنا شوید؛ اما باز هم تکرار می‌کنم؛ برای شروع به عکاسی مهم‌تر از نوع دوربین، گرفتن دوربین در دست و شروع به عکاسی است. شروع کنید، هدف گذاری کنید و عکس بگیرید.

تمام این صحبت‌ها، بحث‌هایی بود حول نگرش نسبت به عکاسی. حال اگر شما جزو دسته‌ای هستید که عکاسی را به صورت جدی می‌خواهید ادامه دهید؛ بهتر است در همین لحظه تلاش خود را برای کسب آگاهی شروع کنید.

منبع:https://www.webyad.com/blog/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85/

 



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

این روز ها فتوشاپ جزو نرم افزار های محبوب کاربران به شمار می رود، چرا که با آن می توان کار های جالبی را به انجام رساند. اما این نرم افزار دارای یک مشکل است و آن این است که به دلیل داشتن امکانات زیاد، یاد گرفتن استفاده از آن ها چندین سال طول می کشد.

 

کلیک – با این حال شما با رعایت نکاتی می توانید مهارت های خود را برای استفاده از این نرم افزار ارتقا دهید و ما در اینجا قصد داریم تعدادی از آن ها را به شما آموزش دهیم. تا در صورت تمایل بتوانید در دوره فتوشاپ، آموزش فتوشاپ یا کلاس فتوشاپ ما شرکت کنید.

 

میان بر های کیبورد را فرا بگیرید

فتوشاپ یک برنامه بسیار بزرگ با امکانات بی شمار است. هر کدام از ابزار های موجود در این برنامه از طریق منو ها یا تولبار (نوار ابزار) ها قابل دسترس است، ولی به خاطر سپاری محل قرار گیری آن ها و یا شکل و شمایل آیکون آن ها بسیار چالش بر انگیز و دشوار است. صادقانه بگوییم، انجام تمامی کار ها با استفاده از موس در فتوشاپ، کاری پر زحمت و زمان بر است.

۱shortcuts

اگر شما قصد دارید تا در فتوشاپ متخصص شوید، یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید، استفاده درست از میان بر های موجود در کیبورد است. این میان بر ها استفاده از فتوشاپ را آسان تر می کند. آیا می خواهید از ابزار قلم مو (brush) استفاده کنید؟ کافیست دکمه B را از روی کیبورد بفشارید. می خواهید یک لایه جدید ایجاد کنید؟ پس در مک کلید های Shift+N و در ویندوز کلید هایControl+Shift+N را فشار دهید.

همه ابزار ها و قابلیت های اصلی فتوشاپ دارای کلید های میان بر مخصوص هستند و یاد گرفتن آن ها کاملا با ارزش است. حتی اگر ابزاری که شما زیاد از آن استفاده می کنید کلید میان بر نداشته باشد، خودتان می توانید یکی برای آن ایجاد کنید.

بهترین روش برای یادگیری این کلید های میان بر نیز تهیه یک پرینت از تصویر زیر و نصب آن روی دیواری است که مقابل دید شما قرار داشته باشد. هر زمان که خواستید از یک ابزار استفاده کنید ولی کلید میان بر آن را به خاطر نیاورید با یک نگاه به تصویر پرینت شده، کلید های میان بر آن را پیدا کنید.

Print

 

کارهایتان را با روش های مختلف انجام دهید

می توان گفت که تقریبا تمامی کار ها را می توان با چند روش مختلف در فتوشاپ به انجام رساند. به عبارت دیگر، استفاده از ابزار های مختلف با روش های مختلف می تواند نتیجه یکسانی را در بر داشته باشد. یکی از بزرگترین خطاهای افراد تازه کار این است که آن ها فقط سعی می کنند تکنیکی را یاد بگیرند که اکثر اوقات جواب می دهد، بدون این که بفهمند که ابزار های مختلف دقیقا چه کاری را و چگونه انجام می دهند.

برای مثال شما می توانید از فیلتر High Pass جهت تیز کردن لبه های تصویر استفاده کنید. ولی برای انجام این کار می توان از یک لایه Smart Sharpen نیز استفاده کرد. سوال این است که آیا نتیجه این اعمال یکسان است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این بستگی به شرایط دارد.

دفعه بعدی که با فتوشاپ کار کردید، سعی کنید از یک ابزار دیگر به جای ابزار همیشگی خود استفاده کنید. برای مثال اگر شما عمدتا از Levels استفاده می کنید، سعی کنید این بار از Curves کمک بگیرید و بر عکس٫ در تصویری که در زیر مشاهده می کنید، هر دو لایه کنتراست را افزایش می دهد. البته گاهی اوقات ممکن است نتیجه مورد نظر خود را به دست نیاورید، ولی اکثر اوقات همه چیز خوب پیش خواهد رفت. در نهایت هر اتفاقی که بیفتد شما حداقل درک عمیق تری را از نحوه عملکرد هر دو ابزار به دست آورده اید.

۲differentways

هنگامی که شما به مرحله ای رسیدید که به جای فکر کردن در مورد چگونگی انجام یک کار در فتوشاپ به اصل کار خود بدون در نظر گرفتن ابزار آن فکر کردید، آن گاه می توانید خود را یک استاد فتوشاپ بدانید.

 

کار حرفه ای ها را دنبال کنید

بسیاری از افراد توانایی استفاده از فتوشاپ را با مشاهده نحوه کار افراد حرفه ای یاد گرفته اند و این روش بهترین راه برای ارتقای مهارت شما در استفاده از این نرم افزار است. دشوار ترین گامی که شما باید در هنگام یادگیری فتوشاپ بردارید این است که از مرحله نحوه استفاده از ابزار ها به زمان مناسب استفاده از هر کدام برسید. مورد اول را می توان بسیار آسان تر از دومی دانست.

بسیاری از افراد برای یادگیری اصول فتوشاپ از دوره های یادگیری آنلاین و مشاهده فیلم های آموزشی استفاده می کنند و سپس با این تفکر که به اندازه کافی یاد گرفته اند، کار خود را متوقف می کنند. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم فیلم های آموزشی پیشرفته تری را ببینید; پس از این که از اصول اولیه فتوشاپ درک کاملی پیدا کردید زمان آن است که در دوره هایی شرکت کنید و فیلم های آموزشی ببینید که فراتر از مهارت فعلی شماست. سعی نکنید که از فرد آموزش دهنده تقلید کنید، فقط کار او را مشاهده کرده و یاد بگیرید که او چگونه از هر ابزار استفاده می کند. با انجام این کار شما دانش او را جذب کرده و می توانید خودتان از آن استفاده کنید.

فیلم ها و وب سایت های آموزشی فتوشاپ بسیاری در فضای اینترنت موجود است که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

همه کار ها را به یک باره انجام ندهید

یکی از بدترین های کار های ممکن هنگام استفاده از فتوشاپ این است که آن را باز کنید، کل پروژه خود را به یک باره انجام دهید، آن را ذخیره کنید و با مشتریان و یا دوستان خود به اشتراک بگذارید. هنگامی که شما به طور پیوسته روی یک پروژه کار می کنید، پس از مدتی خسته شده و انرژی خود را از دست می دهید و در نتیجه به راحتی هر چه تمام تر اثر خود را نابود می کنید! کافیست شما روی یک اثر میزان بیش از حدی کنتراست و اشباع اضافه کنید تا تصویر عالی خود را به یک تصویر زننده و نامطلوب تبدیل کنید.

برای غلبه بر این مشکل دو راهبر قابل استفاده است. با به کار گیری این راهبرد ها مهارت های فتوشاپی شما یک پله بالاتر می رود. اولین گام این است که میزان شفافیت تمامی افکت ها را به ۷۰% کاهش دهید. برای انجام این کار کافیست تمامی لایه ها را وارد یک گروه کرده و سپس میزان opacity را به ۷۰% برسانید.

در مرحله بعد پس از این که ویرایش تصویر به اتمام رسید، از جای خود بلند شده و به مدت ۲۰ دقیقه به کار دیگری مشغول شوید. به خاطر داشته باشید در این مدت هرگز به تصویر خود نگاه نکنید. پس از اینکه بازگشتید می توانید با چشمانی بدون خستگی به اثر خود نگاه کرده تا مشکلات و کم و کاستی های تصویرتان را پیدا کنید.

 

از روش های ویرایش غیر مخرب (Non-Destructive) استفاده کنید

یکی از نکاتی که شما باید هنگام ویرایش تصاویر خود به آن توجه داشته باشید، انجام ویرایش به صورت غیر مخرب است. اساسا برای ویرایش یک تصویر دو راه عمده وجود دارد: شما می توانید پیکسل های اصلی تصویر را ویرایش کنید و یا با استفاده از روش ویرایش غیر مخرب، تغییرات مورد نظر خود را به گونه ای اعمال کنید که همیشه قابل برگشت و حذف کردن باشند. ویرایش مستیم پیکسل های تصاویر زمانی رخ می دهد که شما بخواهید اثر خود را ذخیره کنید و از آن خروجی بگیرید.

استفاده از تکنیک ویرایش غیر مخرب می تواند در نحوه کار شما با فتوشاپ تغییرات اساسی ایجاد کند. با استفاده از این تکنیک به جای این که در مواقعی که تغییر نامطلوبی در تصویر اعمال شده مجبور باشید قدم به قدم به عقب برگردید و دوباره همه کار ها را از اول انجام دهید، می توانید قسمت مورد نظر را مستقیما ویرایش و بازسازی کنید. برای مثال به جای استفاده از ابزار های Adjustments از لایه های Adjustment استفاده کنید و یا به جای استفاده از Sharpen، Dodge و Burn از فیلتر ها و لایه های Curves استفاده نمایید.

۵NonDestructive

در اینجا ما بیش تر از این نمی توانیم در مورد تکنیک های ویرایش غیر مخرب توضیح دهیم. بهتر است شما فیلم های آموزشی افراد حرفه ای را مشاهده کرده و به نحوه استفاده آن ها از این تکنیک ها دقت کنید و در کارهای خود اعمال نمایید.

 

در اینجا ما پنج نکته برای ارتقای مهارت های خود در زمینه نرم افزار فتوشاپ را ارائه کردیم. اگر چه ممکن است این نکات ساده باشند ولی برای رعایت بعضی از آن ها به زمان زیادی نیاز است. شما نمی توانید تمامی کلید های میان بر را در یک شب فرا بگیرید و یا فیلم های آموزشی را در یک روز تماشا کنید. اگر چه نکات دیگر را می توان به سرعت فرا گرفت و اجرا کرد. بنابر این دفعه بعد که از نرم افزار فتوشاپ استفاده کردید سعی کنید موارد گفته شده را رعایت کنید. ما به شما قول می دهیم در صورت انجام این کار خروجی نهایی شما بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.

منبع : http://click.ir/1395/01/29/6ways-to-speed-up-android-devices/



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

آموزش نقاشی به کودکان

راه‌های بسیار متفاوتی برای آموزش نقاشی كودكان وجود دارد. بهترین كار در قدم اول تفكیك گروه‌های سنی است. زیراتفاوت سن یعنی تغییر باورها، خیال‌ها و رویاها. مثلا باور و شناخت یك كودك 6 ساله از دنیا، با یك كودك 11 ساله متفاوت است.

راه‌های بسیار متفاوتی برای آموزش نقاشی كودكان وجود دارد. بهترین كار در قدم اول تفكیك گروه‌های سنی است. زیرا تفاوت سن یعنی تغییر باورها، خیال‌ها و رویاها. مثلا باور و شناخت یك كودك 6 ساله از دنیا، با یك كودك 11 ساله متفاوت است.

 

آموزش نقاشی به كودكان زیر 6 سال

 

در این دوره كودك از كمترین اطلاعات علمی برخوردار است. بنابراین بسیاری از باورهایشان ساخته و پرداخته ذهن و خیال كودكانه‌شان است. اكثر فضاهایی را كه می‌سازند، تخیلی بوده و قابل لمس و رویت ما نیست. اولین گام برای آموزش به این گروه سنی باور دنیای خیالی آنها است. همه چیز در دنیای آنها برای ما توصیف شده نیست. بهترین و گویاترین زبان برای شناخت این دنیا زبان خود آنها است. برای كشف آ‌نها تغییر فضا امكان‌پذیر نیست؛ چون آنها را از خیال‌های تكرارنشدنی دور نگه می‌داریم. پس اولین گام جهت آموزش، كشف دنیای فردی هر كودك است و رسیدن به تخیل آنها.

 

بهترین سن آموزش نقاشی

 

بهترین سن برای شروع آموزش به كودكان از پایان 4‌سالگی است. البته این موضوع برای همه صدق نمی‌كند. بعضی امكان ماندن در یك جای مشخص تحت عنوان كلاس به مدت نسبتا طولانی را ندارند یا اینكه آمادگی پذیرش آموزش در ‌آنها شكل نگرفته یا بعضی‌ها در 3 سالگی امكان آموزش درونشان شكل گرفته است( كه این مورد بیشتر در دختربچه‌ها به چشم می‌خورد) باید توجه داشت آموزش نقاشی به كودكان باید به روش غیرمستقیم باشد. یك مربی باید از موسیقی، تاتر، بازی، ‌قصه،‌ شعر و ... استفاده كند و فضایی به وجود آورد تا هنرجوی خردسال خود را با زبان تصویری آشنا سازد. نقاشی یك زبان بین‌المللی است. زبانی برای گفتن ناگفته‌های خود.

ما میتوانید کلاس نقاشی یا دوره آموزش نقاشی را دراین سایت پیدا کنید.

 

 

 

بهترین ابزار نقاشی برای كودك

 

اولین گام برای آموزش درست، شناخت ابزار مناسب است؛ ابزاری متناسب با روحیات و توانایی‌های فیزیكی.

این گروه سنی جذب رنگ‌های غلیظ می‌شوند. آنها تمایلی به تركیب ندارند و می‌توانند سطح سفید كاغذ را با غلظت بالای رنگی بپوشانند. بنابراین ابزار رنگی كودكان باید دارای غلظت رنگی مناسب باشد.

 

پاستل

 

یكی از مناسب‌ترین ابزار برای این سن پاستل روغنی است البته با كاغذ مناسب. كاغذ پاستل باید زبر باشد. توجه داشته باشید كه بافت بسیار درشت و زبر توصیه نمی‌شود، به خصوص برای كودكان. چون كنترل وسیله روی بافت درشت مقوا راحت نیست. پاستل:

1- نوك پهنی دارد و غلظت بالای رنگی

2- به علت جرمی كه دارد می‌توان به راحتی در نقاشی بافت ایجاد كرد.

3- به علت جرمی كه دارد، اصطكاك آن با كاغذ كم می‌شود و حركت آن روی كاغذ راحت‌تر است. كودك نیازی به فشار دست ندارد و دست او خسته نمی‌شود.

 

گواش

 

دومین وسیله‌ای كه برای كودكان پیشنهاد می‌شود گواش است. گواش از غلظت رنگی بالایی برخوردار است. دقت باید داشت تنها گواش مخصوص كودكان مناسب این گروه سنی است كه احتیاج به تركیب كردن آن با آب نیست و مستقیما می‌توانند قلمو را به داخل رنگ برده و روی كاغذ بكشند. ابعاد كاغذ و كادر برای این گروه بسیار مهم است. كاغذ یا مقوا نباید آنقدر كوچك باشد كه كودك برای كشیدن نقاشی دچار مشكل شود(چون كشیدن اجسام كوچك و ظریف برای این گروه سنی مشكل است) و نه آنقدر بزرگ باشد كه كودك از كشیدن خسته شده و دچار یاس شود. ابعاد كاغذ باید متناسب با نوك ابزار باشد.

نقاشی مانند خواب و رویا، كودك خود را از ممنوعیت‌ها رها كرده و ناخواسته و ناخودآگاه درباره مشكلات، كشفیات و دلهره‌هایش صحبت می‌كند. برای آموزش صحیح نقاشی به كودك، باید كمترین كپی‌برداری را از مدلی انجام دهیم؛‌ مثلا در نقاشی كودكان خطی بر روی صورت برادر، حذف كردن شخصی، به كارگیری رنگی خاص یا بزرگ كشیدن بیش از حد یك اتفاق همه اینها تعبیر دارد.

كودك 1 ساله مداد را در دست می‌گیرد ولی به سهولت نمی‌تواند ‌آن را بر كاغذ بكشد. فقط با مداد بر روی كاغذ ضربه می‌زند و سرانجام كاغذ پاره می‌شود.

(كشیدن خط افقی قبل از خط‌های عمودی ظاهر می‌شود.) 18 تا 20 ماهه موفق به كشیدن خط می‌شود.

در 2 سالگی خط‌ها دایره‌وار و زاویه‌دار می‌شوند.

در 5/2 سالگی به علت قدرت عضلانی قادر به تعقیب خط با چشم است كه از محدوده كادر خارج نشود.

در 3 سالگی فقط لذت بردن از كشیدن خط روی كاغذ نیست، بلكه مایل است احساسات درونی خود را از زندگی كوتاهش بیان كنند. در این سن خط‌های عمودی را بیشتر از خط‌های افقی رسم می‌كند. خط عمودی نشانه اظهار وجود كودك است.

در اواخر 3 سالگی شروع به كشیدن خانه و خورشید می‌كند.

در 4 سالگی خط‌نگاری‌های او جمع شده و برای بزرگ‌ترها معنی پیدا می‌كند.

در 5 تا 6 سالگی امكان یادگیری كودك به نوشتن و حروف الفبا پیدا می‌شود.

 

رنگ‌ها

 

بین نقش رنگ و زندگی كودك یك حالت متواری است. 3 تا 6 سالگی كودك تحت تاثیر فشارهای درونی است و علاقه وافری به رنگ دارد و استفاده از رنگ بر شكل ظاهری مقدم است. هر چه سن بالاتر می‌رود، وابستگی بر رنگ، كم و توجه بر شكل و ظاهر آن بیشتر می‌شود. هر قدر كودك كوچك‌تر باشد از رنگ‌های زنده‌تر استفاده می‌كند. كودكانی كه در كودكستان هستند، بیشتر از رنگ‌های گرم و تند استفاده می‌كنند. برخلاف كودكانی كه در خانه نقاشی می‌كنند و از رنگ‌های سرد استفاده می‌كنند كه به علت مشكلات عاطفی و روانی است.

فقدان رنگ در قسمت‌ یا تمامی نقاشی دلیل بر خلاء عاطفی یا گرایش‌های ضد اجتماعی است. كودكان سازگار در نقاشی خود به طورمتوسط از 5 رنگ استفاده می‌كنند. كودكان گوشه‌گیر 1 یا 2 رنگ به كار می‌برند. كودك برای انتخاب رنگ‌ها فقط تحت تاثیر احساسات و علایق خود قرار دارد؛ مثلا ممكن است چمن را بنفش بكشد چون هم رنگ بنفش را دوست دارد و هم چمن را كشیده است.


نماد رنگ‌ها

 

رنگ‌ها تحت تاثیر عوامل جسمی و روانی، معانی مختلفی دارد. رنگ‌ها به دو دسته رنگ‌های گرم(زرد، نارنجی و قرمز) و رنگ‌های سرد(آبی، سبز و بنفش) است. رنگ‌های گرم حالت تحریك‌دهنده و سبب فعالیت و جنب و جوش، حس روشنی،‌ شادی، مولد و ... است ولی رنگ‌های سرد،‌ حس انفعالی یعنی سكون و بی‌حركتی و ... دارد. رنگ‌های خنثی(خاكستری) مبین درونگری، آغشته‌سازی، استدلال، خودمختاری و ... است. سیاه نشانه ترس، اضطراب و تشویش است. قرمز معنای تحرك را در بردارد. نارنجی بیانگر آرامش و خوشی است. سبز، گویای زندگی و آبی و بنفش نشانه داشتن تمایلات درهم برهم است. رنگ‌های گرم در كل نشانه علاقه و صمیمیت است و رنگ‌های سرد و تند، نشانه كودكانی است كه نظارت شدید در خانه داشته و مشكلات روانی و عاطفی دارند.

 

 

 

موضوع نقاشی كودكان

 

كودك با تمام وجود و شخصیت ذهنی و عاطفی خود نقاشی می‌كشد. آدم، خانه،‌ درخت، ماه، خورشید و حیوانات را می‌كشند.

 

آدمك

 

نقاشی كودكان اگر در حد معمولی باشد، می‌توان گفت كودكی سازگار است. آدمك كوچك و كنار صفحه نشانه خجالتی و گوشه‌گیر بودن، كم‌بها و بی‌ارزش دانستن خود است.

آدمك‌های بزرگ نشانه كودكانی است كه اختلالات عاطفی دارند.

فقدان دست یا بازو نشانه بی‌اهمیت بودن خود است.

 

خانه

 

نماد پناهگاه و دسته اصلی گرمی خانواده است كه ممكن است به خانه علاقمند یا از آن متنفر باشد.

خانه دلباز مشخصه خانه سعادتمند یعنی باغچه پر از گل، درهای بلند، پنجره و دودكش است. اگر خانه بدون در ورودی در نقاشی‌های 5 تا 8 سال دیده شد، نشانه خجالتی بودن كودك و وابستگی شدید به مادر است. بعد از 8 سالگی احساس خودكوچك‌بینی و تنهایی كودك، در نوجوانی نشانه شرم و حیا بیش از حد و احساسات رقیق است.

 

خانه به صورت قصر، پناهگاه مطلوبی برای كودك است.

خانه كوچك به شكل زندان، نشانه ناسازگاری و مشكلات درونی خانواده است. خانه با دو در یا دری 2 تكه، نشانه پدر و مادری است كه از هم جدا شده‌اند كه بخش اول نشانه یك زندگی مطلوب و خانوادگی و دومی نشانه زندگی تحمیل شده است.

افراد خیال‌پرداز بیشتر به كشیدن دریا و امواج آن و پرندگان می‌پردازند.

 

درخت

 

به سه قسمت ریشه، تنه و ساقه و برگ تقسیم می‌شود.

در زیر 6 سالگی تنه درخت، بلند كشیده می‌شود ولی بعد از این سن نشانه عقب‌افتادگی فكری یا بیماری عصبی است.

درخت كوتاه و صاف، نشانه جاه‌طلبی و بلندپروازی كودك است. درخت با تنه كج، عدم ثبات و درخت با تنه صاف نشانه ثبات و رشد و یادگیری و برگ‌های درهم فرورفته، نشانه كودكی خجالتی و منزوی است.

درختی با شاخه‌های به هر سو كشیده شده، نشانه كودكی است كه مسایل را به سادگی درك می‌كند و سازگار است.

 

 

 

خورشید و ماه

 

خورشید نشانه امنیت، گرما، خوشحالی و قدرت و پدر است.

خورشید به طور كامل و درخشنده نشان‌دهنده كودكی است كه با پدر خود رابطه خوبی دارد.

خورشید در پشت كوه، نمایانگر رابطه نامطلوب بین كودك و پدر است.

خورشید با رنگ قرمز تند یا سیاه، نشانه ترس و اضطراب و دلهره و تشویش است.

ماه، نشانگر سستی است. زمانی ماه درمی‌آید كه خورشید، یعنی منبع زندگی رفته است. ماه اغلب در كنار قبر یا قبرستان ظاهر می‌شود.

 

اتومبیل

 

قدرت، جامعه بیرون از خانه و خانواده. كودكی كه خود یا پدر را در حال رانندگی می‌كشد، نشانگر این است كه این كودك، احساس مسئولیت داشته و از زندگی خارج از خانواده رضایت دارد.

 

آسمان و زمین

 

آسمان، الهام پاكی و زمین نشانه ثبات و قدرت است.

 

حیوانات

 

كارهای اشتباه خود را در غالب حیوانات می‌كشند. كودكی كه حیوانی درنده می‌كشد،‌ نشانه تندخویی یا عدم مهر و محبت در خانواده است.

كودك به كمك نقاشی،‌ كشمكش‌ها و دلهره‌هایش را بیان می‌كند.

 

خط

 

خط ممكن است ضخیم، نازك، خط و نقطه، خط مداوم، عمودی، افقی، زاویه‌دار و مارپیچ باشد. از روی خط می‌توان به غم و شادی، عصبانیت و اطمینان كودك پی برد.

در خوشحالی و راحتی، خط بارزتر و بلندتر، در ضعف و عصبانیت خط فشرده‌تر و كوتاه‌‌تر می‌شود. در هنگام پرخاشگری، خط‌ها قطعه قطعه و پیچیده می‌شوند. اگر كودك جوش و خروش كم و ناتوانی داشته باشد، خطوط با پررنگی و نیروی زیاد شروع می‌شود و با بی‌رنگی تمام می‌شود.

اگر در قسمت‌هایی از تركیب نقاشی خط‌خطی وجود داشته باشد، نشان از وجود مشكلات عاطفی و دلهره است.

 

فضای نقاشی

 

فضا در نقاشی اهمیت زیادی دارد. كودكانی كه متناسب با كاغذ نقاشی می‌كنند، كودكانی هستند كه آرامش دارند. اگر نقاشی از كادر یا كاغذ خارج شود، 3 حالت دارد:

1- كودكانی كه عقب‌افتادگی دارند؛ یعنی ضعف عضلانی دارند.

2- كودكانی كه به خود بی‌اعتماد هستند.

3- كودكانی كه كمبود محبت دارند.

اگر كودك در گوشه كاغذ نقاشی بكشد، یعنی كم‌رو و خجالتی است.

نقاشی اگر در بالای كاغذ كشیده شود، نشانه ارزش‌گذاری به خود و اعتماد به نفس است.

اگر او تمایل دارد كه در پایین كاغذ نقاشی بكشد، به این معنا است كه كمتر شیفته شوند.

اگر كودك شما چپ دست نباشد و تمایل دارد كه در گوشه چپ كاغذ نقاشی بكشد، نشانه غم و اندوه و گوشه‌گیری او است.

 منبع :http://www.beytoote.com/baby/psychology-baby/instruction-painting-child.html



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

از سال ۲۰۰۳ سیستم مدیریت محتوای وردپرس تبدیل به یک سیستم محتوایی و ایجاد محتوا برای افراد در جهان شد و امروزه در هر ثانیه بیش از ۷۴ میلیون سایت با استفاده از سیستم وردپرس محتوای خودشون رو دارن ایجاد میکنند و بروز رسانی می نمایند. این سیستم مدیریت محتوا به صورت گسترده ای در امر تجارت داره استفاده میشه زیرا با تحقیقات صورت گرفته به این نتیجه می رسیم که وردپرس ابزارهای قدرتمندی در حوزه ی تجارت الکترونیکی و بهتر بگم ایجاد سایت های تجاری رو داره!برای اثبات این موضوع امروز قراره ۲۵ مورد از مهم ترین مواردی که در مورد قدرت وردپرس در این حوزه میگه رو بررسی کنیم. تا اگر تمایل داشتید در دوره آموزش وردپرس یا کلاس وردپرس ما شرکت کنید.

۱- رایگان بودن

همونطور که میدونید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملا رایگانه! پس این موضوع میتونه در امر ساخت سایت های تجاری خیلی به نفع باشه چون اصلا احتیاجی به شارژ ماهانه و یا سالانه نداره و با نصب رایگان این سیستم بدون هیچ اشکالی میشه یک سایت تجاری راه اندازی کرد و با اون به راحتی کار کرد. همچنین وردپرس یک سیستم منبع باز (open source) هستش و شما به راحتی میتونین هر موقع که دوست داشتید کدهای اون رو بهبود بدید و یا تغییراتی در هسته ی وردپرس ایجاد کنید.

۲- قدرت در راه اندازی

بر خلاف خیلی از سیستم های دیگه، سیستم وردپرس پس از نصب خیلی سریع راه اندازی میشه! (شاید به دقیقه هم نکشه).این جمله به این معنیه که شما برای نصب وردپرس نیازی به صرف وقت زیاد برای راه اندازی، تعمیر و ایجاد موارد اضافی ندارید و همه ی اینها به صورت خودکار برای شما نصب خواهد شد.

۳- انعطاف پذیری

انعطاف پذیری وردپرس یکی دیگه از خصوصیاتش هست که تقریبا میتونم بگم در صدر بقیه ویژگی هاست! اگه شما از وردپرس برای وبلاگ های شخصی و یا سایت های تجاری استفاده میکنید باید بدونید که سیستم وردپرسی شما تقریبا همه کار میتونه انجام بده یعنی هر اون چیزی که شما بهش احتیاج دارید رو میتونه با کمک کد ها و افزونه هایی که داره اضافه کنه.

۴- موتور جستجوگر قوی

اکثر افراد که برای سایتشون ایجاد موتور جستجوگر رو امری ضروری میدونن به سمت وردپرس میان. چون موتور جستجوگر بسیار قوی و قدرتمندی داره که به راحتی میشه در اون تمامی جستجو ها رو انجام داد!

۵- امنیت مطلوب

در مورد امنیت این سیستم میتونیم بگیم که دارای ایمنی مطلوبیه! نه اینکه تا حالا مشکلاتی براش پیش نیومده اما تقریبا تمامی آیتم های ایمنی رو داره! به روز رسانی های منظم افزونه ها و قالب ها و همچنین خود سیستم بخشی از امنیت خوب وردپرس رو شامل میشه.

۶- قابل تنظیم

همونطور که میدونید وردپرس بیش از میلیون ها قالب و افزونه داره که همه ی اونها با زدن فقط یک دکمه قابل تنظیم هستند. و شما با تنظیم کردن اونها به راحتی به هر اون چیزی که انتظارش رو دارید خواهید رسید!

۷- استفاده ی آسان

یکی دیگه از مزایای این سیستم، استفاده ی آسان از اون هست!بستر این سیستم بسیار کاربر پسند، بصری و یادگیری آن بسیار راحت هستش.در واقع در عرض چند دقیقه یاد میگیرید که چطور با سیستم وردپرسی کار کنید!

۸- پشتیبانی قوی

از زمانی که وردپرس روی کار اومده پشتیبانی بی سابقه ای رو به وجورد آورده.شما با هر مشکلی که رو به رو بشید به راحتی میتونید اون رو در فروم اصلیوردپرس مطرح کرده و به زودی پاسخ سوال خودتون رو دریافت کنید!

۹- میزبانی چند رسانه ای

در وردپرس میتونید تجربه ی بارگذاری تصاویر، ویدئو ، صوت و … رو به کاربران خودتون بدید!خوشبختانه وردپرس قادره که امکان افزودن تصویر و یا هر رسانه ای رو به راحتی در برگه ها، نوشته ها به شما بده و شما به راحتی قادر به افزودن فایل ها و ویرایش اونها خواهید بود!

۱۰- سازگاری با موبایل

مهم ترین ویژگی وردپرس اینه که سازگاری ویژه ای با دستگاه های هوشمند از جمله موبایل و تبلت داره! یعنی کاملا واکنش گراست و میتونید در موبایل و تبلت خودتون نیز باهاش کار کنید!

۱۱- ادغام

وردپرس سیستمی ادغامی و بسیار قوی هستش که با دارا بودن بستری قدرتمند عملکرد شما رو در امر تجارت بسیار افزایش و بهبود می بخشه! از جمله امکاناتی رو که به راحتی هدایت میکنه مبتونیم به ارسال و دریافت ایمیل ها، استفاده از سیستم های خبرنامه ای، سیستم پرداخت (خرید و فروش آنلاین) و اتصال به درگاه های معتبر داخلی و خارجی اشاره کنیم.

۱۲- مدیریت آسان

همونطور که قبلا هم ذکر شد، سیستم وردپرسی مجهز به بخش های به روز رسانی و امنیتی هستش.و شما باید حواستون باشه که به موقع به روز رسانی ها رو برای قالب و افزونه ها انجام بدید. با این کار هم مدیریت قوی خواهید داشت و هم سایت خودتون رو ایمن نگه میدارید.

۱۳- بیشتر از یک وبلاگ

در حالیکه وردپرس برای ایجاد وبلاگ ها شهرت بسیار زیادی به دست آورده اما برای ساخت وبسایت ها نیز بسیار قدرتمنده!به دلیل اینکه سیستم وردپرس شامل ساختار برگه ها و نوشته ها است!

۱۴- برقراری یک جامعه

برای اینکه اطلاعات سایت خودتون رو در مکان های اجتماعی به اشتراک بذارید و یا اینکه ارتباطی خوب رو در سایت خودتون ایجاد کنید میتونید از سیستم های ارسال دیدگاه در وردپرس و استفاده از افزونه های برای ایجاد انجمن های اجتماعی استفاده کنید.

۱۵- صرفه جویی در هزینه

اگه خاطرتون باشه گفتیم وردپرس یک سیستم رایگان و منبع باز هستش و برای همینن احتیاجی به استخدام طراح و برنامه نویس ندارید و خودتون با کمی کسب اطلاعات میتونید تغییراتی رو که میخواهید بدید. و با این کار میتونید در هزینه هاتون صرفه جویی کنید.

۱۶- راه حلهای تجارت الکترونیک

اگه از سیستم وردپرسی برای تجارت های خود استفاده میکنید باید خیلی خوشحال باشید چون تعداد زیادی راه حل در این امر وجود داره که به راحتی میتونید یک سیستم دیجیتال برای کسب و کار خود ایجاد کنید. این موارد نظیر فروشگاه ساز های ووکامرس، WP ecommerce ، Shopp هستش که خرید و فروش آنلاین رو پشتیبانی می نمایند.

۱۷- عدم محدودیت به میزبان خاص

اگه شما تصمیم بگیرید که میزبان خودتون رو تغییر بدید و در واقع از هاستینگ دیگه ای استفاده کنید بدون هیچ گونه مشکل و دردسری میتونید این انتقال رو انجام بدید.

۱۸- به روز نگه داشتن سایت

شما همیشه نیاز به بروز رسانی قالب سایتتون دارید، فقط باید نوعی از قالب رو انتخاب کنید که با بروز رسانی ها مشکلی نداشته باشه و به راحتی آپدیت بشه. پس همیشه از قالب های رایگان یا غیر رایگان با آگاهی قبلی و کامل استفاده کنید.

۱۹- قابلیت استفاده از سرویس های عضویت

در وبسایت های وردپرسی این امکان وجود داره که عضو گیری نمایید و سیستم های عضویت ویژه ای رو به هر شکلی که میخواهید راه اندازی کنید تا بتونید گروهی از کاربران رو تشکیل بدید.

۲۰- جداول نوشته ها

وردپرس این امکان رو داره که تمامی نوشته های شما رو به صورت جداول پایگاه داده ای در بیاره و به صورت روزانه و یا هفتگی (بستگی به درخواست شما داره) از اونها بک آپ تهیه کنه تا در صورت بروز هر گونه مشکل امکان بازگردانی باشه.

۲۱- امکان استفاده چند کاربره

یکی از ویژگی های خوب وردپرس همینه که میتونین از چندین کاربر برای بخش هی مختلف سایت استفاده کنید! تا راحت تر بتونین اون رو سر و سامون بدید. همونطور که دیدید کاربری های متعددی از جمله مدیر، ویرایشگر، نویسنده و مشترک در وردپرس وجود دارن که هر کدوم نقش مخصوص به خودشون رو میتونن ایفا کنند.

۲۲- افزودن نظرات

تصور کنید شما وبسایتی برای خرید و فروش اجناس دارید، وردپرس این امکان رو به شما میده که کاربران شما پس از خرید رضایت و عدم رضایت خودشون رو ثبت کنند و ما نیز با برطرف کردن مشکلات میتونیم اطمینان مشتریان رو به خودتون جلب کنید.

۲۳- انتشار محتوا با یک کلیک

گاهی وقتا برای منتشر کردن یک مقاله و یا نوشته ای بسیار عجله دارید! درسته؟ مشکلی نیست!بعد از تهیه ی مقاله ی خودتون با کلیک روی یک دکمه میتونید اون رو به راحتی منتشر کنید. جالب تر از اون هم اینه که با اپلیکیشن موبایلی که برای وردپرس وجود داره هم به راحتی میتونید این کار رو روی تلفن همراه یا تبلت انجام بدید.

۲۴- بستر جهانی

ویژگی های وردپرس اون رو به یک بستر جهانی مبدل کرده است. داشبوردهای وردپرسی همیشه یک شکل هستند و با یک دستورالعمل در وردپرس استفاده میشن. و شما اصلا احتیاجی به یک متخصص برای کار با اون ندارید و به راحتی میتونید خودتون سر دربیارید که جریان چیه!

۲۵- بهبود روز به روز وردپرس

سیستم وردپرس با داشتن توسعه دهندگان خبره، روز به روز در حال بیشرفت و توسعه هستش. و هر بار که تغییری در اون ایجاد میشه در دسترس کاربران قرار میگیره و شما از داشبورد وردپرسی خودتون قادر به بروز رسانی سیستم هستید.

با مواردی که گفته شد میتونیم نتیجه بگیریم که سیستم مدیریت محتوای وردپرس بستر مناسبی برای راه اندازی تجارت الکترونیک محسوب میشه، فقط کمی آگاهی و دقت میخواد تا بتونیم یک سایت بسیار خوب تجاری رو راه اندازی کنیم.
منبع:https://hamyarwp.com/%DB%B2%DB%B5-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%A8/



:: برچسب‌ها: کلاس وردپرس،دوره آموزش وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام



ادامه چندنکته فوق العاده آموزش پیانو
دقت کنین، اول جملاتی نوشته شدن که بصورت اشتباه بعنوان یک باور در ذهن ما ثبت شده، بعد توضیح داده شده که چرا این باور اشتباهه.

6- "هرچه تمرین من طولانی تر باشه، و زمان بیشتری رو در هر جلسه ی تمرین صرف کنم، نتیجه ی بهتری هم میگیرم". باید خدمت دوستان عرض کنم که تمریناتی که کوتاه هستند، مفیدتر هستند. بعد از 15 دقیقه فعالیت، بصورت معمول شخص کم کم از لحاظ ذهنی دچار خستگی میشه. اگه بعد از این مدت شخص یک استراحت کوتاه، حالا اگه با چندتا حرکت کوتاه کششی هم باشه، به خودش بده، نتیجه ی بهتری میگیره، تا اینکه بخواد بصورت یک تکه 2 ساعت بشینه پشت پیانو. پس کسانی که فکر می کنن اگه 10 دقیقه وقت بذاریم واسه تمرین بی ثمر هست، بدونن دارن خودشون رو از یک تمرین خیلی خیلی مفید 10 دقیقه ای محروم میکنن، پس انجامش بدن حتما. بعدا میتونین یک تمرین 10 دقیقه ای دیگه انجام بدین، حالا همون روز یا روز بعد. مهم این هست که در اون مدت واقعا تمرین کنین، نه اینکه هدر بدین وقت و انرژی خودتون رو. دل بدین. نتیجه ی تمرین یک تکه ی 2 ساعتی این هست که روز بعدش دیگه انرژی و حوصله ندارین اصلا واسه تمرین کردن. و شاید حتی دو روز بعدش هم!! پس حتی 5 دقیقه هم مفیده. همین دقیقه ها هست که در کل زمان تمرین شما رو میسازن. این نکته خیلی خیلی مهم هست که در زمان خستگی، عصبانیت، حواس پرتی و چیزایی شبیه به این اصلا تمرین نکنید. دقت کنین، منظور ما اینجا خستگی ذهن هست. ممکنه که دستای شما اصلا احساس خستگی یا درد نداشته باشن، اما ذهن خستست. پیانو، ساز ذهن هست بیشتر، تا سازی که فقط بشه با دست و شرایط فیزیکی اون رو نواخت. در این مورد در آینده توضیحات بیشتری خواهم داد.

 

7- "اگه وسط تمرین خسته شدم و خواستم استراحت کنم، مجبورم از اول هرچی یاد گرفتم رو دوباره یاد بگیرم، و یادم میره همش". یادگیری پیانو مثل خوندن واسه شب امتحان نیست عزیزان! پیشرفت در پیانو حاصل زمانی هست که شما واسه تمرین وقت گذاشتین، حالا این زمان میتونه متصل باشه یا جدا جدا. اگه سه ماه پیانو کار کنین، بعدش دو ماه کار نکنین، بعدش یک ماه کار کنین، اونوقت سه ماه دیگه کار نکنین، مدت زمان تمرین پیانوی شما خواهد بود 4 ماه! نه 9 ماه، دقت داشته باشین به این مسئله. دوستای خوبم، شما وقتی یه گیاهی، گلی، درختی میکارین، باید بهش آب بدین و مراقبش باشین تا رشد کنه، نه اینکه وایسین بالای سرش و داد بزنین که "یالا رشد کن!!"، بی فایده هست همچین کاریی! سر خودتون همچین بلایی نیارین، به میزان زمان تمرین خودتون، از خودتون توقع داشته باشین. شما وقتی دیگه تمرین نکنین، رشد یادگیری پیانوی شما هم متوقف میشه. اونوقت نرین بیخودی کلاس بذارین که دارین پیانو کار میکنین و پیانو بلدین، چون متوقف شده کلا!!! برین تمرین کنین، حتی شده 5 دقیقه، اون موقه میتونین بگین دارین پیانو یاد میگیرین. در مدت زمانی که تمرین نکردن، وقتی برگردین، میبینین خیلی سریع میتونین به نقطه ای رها کردین تمرینات رو برسین. چون تکینیک ها و مسائل آموزشی توی ذهن ثبت شدن، و همونطور که گفتیم، پیانو ساز ذهن هست بیشتر تا انگشت. حالا یه سری تکینک هست که به سرعت و این مسائل ربط داره که باید دوباره اونا رو انجام بدین.

 

8- "خواندن شماره انگشت گذاری برای نُت هایی که انگشت گذاری توشون مشخص شده، فقط واسه تازه کارها هست". یک اشتباه وحشتناک! نوازندگان حرفه ای، اکثرا به نُتِ اول نگاه میکنن، بعدش به شماره ی انگشت مربوطه، با یک نگاه کلی به بقیه ی نُت ها همه ی اون میزان رو به سرعت میتونن اجرا کنن! به این میگن خاصیت "دیدخوانی" یا "دشیفر" (Sight Reading) که راجبش بصورت مفصل صحبت خواهم کرد در آینده، که خیلی از نوازنده ها ندارن این توانایی رو که در اولین خوانش یک قطعه، بتونن اون رو اجرا کنن. پس عزیزان، حتما به شماره های انگشت مربوط به هر نُت دقت کنین، خیلی خیلی کمک شایانی خواهد بود واسه پیشرفت بسیار سریع شما. اون شماره ها فقط واسه مبتدی ها نیست عزیزان، بلکه واسه نوازندگان باهوشی هست که نمیخوان ذهنشون رو بیخودی درگیر پیدا کردن شماره انگشت اول و این مسائل کنن، و اجرای صحیح و درست واسشون مهم هست.

 

9- "من اصلا نباید به دستام موقع اجرای قطعه نگاه کنم". نوازندگان پیانو در کنسرت ها، قطعه ی موزیکی که باید اجرا کنن رو حفظ میکنن، و صد البته که به دستاشون نگاه میکنن!!! دوستان عزیز، نگاه نکردن به انگشتای دست مقوله ای هست که خود به خود پس از تسلط شما بر آکورد ها و گام ها، پس از تکرار یک قطعه در شما بوجود میاد. این حرفه ای نیست که مجبور کنیم یا مجبور باشیم که به دستامون نگاه نکنیم. این امر تنها زمانی خوب و مفید هست که هنرآموز میتونه راحت با خواندن نُت، اون رو روی کلیدهای پیانو پیدا کنه، اون موقع با مهارتی که بدست آورده، با نگاه به برگه ی نُت، میتونه اون رو اجرا کنه، بدون نگاه کردن به کلیدای پیانو. نباید فکر کنیم که هدف اصلی ما از یادگیری پیانو این هست که "نباید به دستامون نگاه کنیم"، حالا به دلیل کلاس گذاشتن یا هر مقوله دیگه ای، این امر اصلا توصیه نمیشه که ذهنتون رو بیخودی صرف این مسئله کنین. ذهن باید آزاد و رها باشه، باید قادر باشه قطعه رو پردازش کنه و اجرا کنه، نه اینکه چشمامون رو ببندیم که با بدبختی و حدس یه چیزی اجرا کنیم و بعدش خودمون با خودمون خوشحال باشیم!!

 

10- "من همیشه باید وقتی اجرا میکنم، روبرومو نگاه کنم". عزیزان من، دوستای نازنینم، به خودتون ظلم نکنین!! این کار رو زمانی میتونین انجام بدین که به هنر حساسیت لمسی رسیده باشین. هنر حساسیت لمسی یعنی اینکه در کلاس های تدریس خصوصی پیانو راحت بتونین با لمس کلید ها، بفهمین که مربوط به کدوم نُت هست، که با انجام تمرین های زیاد در زمینه ی گام ها و آکوردها بدست میاد. بجای این خیال پردازی ها و بلند پروازی ها، بهتر هست تمرینات هانون و گام و آکورد رو انجام داد، تا جایی که دیگه اصلا نیازی نداشته باشین به نگاه کردن، و دستاتون خودشون اتوماتیک بتونن نُت ها رو پیدا کنن.

منبع : http://dooste-man-piano.blogsky.com/1392/03/23/post-36/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%88-2-



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام
 

امروز داشتم توی اینترنت جستجو میکردم، واسه پیدا کردن نکات مفیدی که در یادگیری صحیح پیانو موثر هستن، ولی یا نمیدونیمشون، یا بهشون توجهی نداریم معمولا. به این مقاله برخوردم که بسیار جالب بود واسم. خودم بصورت ناخواسته از چندتا از این اصول تبعیت میکردم، که نتیجشون واقعا عالی بوده. پیشنهاد میکنم بخونین و دقت کنین روی این مطالب.

 

شکل بیانشون اینجوری هست که اول تفکری که در ذهن عموم هست رو مینویسم، بعدش توضیحاتی در اون زمینه، که صحیح هست یا اشتباه. این نوشته ها هم از منبع مربوطه هست، و هم از تجربیات شخصی خودم دوستای خوبم.

 

1-     "من نباید جلو استادم اشتباه کنم، اگه این کار رو انجام بدم استاد از من زده میشه و درست تدریس نمیکنه". خوب استاد داریم تا استاد! یک استادی که هدفش آموزش صحیح شما هست، با تمرکز شما روی تمرین و تلاشی که نشون میدین خوشحال میشه، و تمرین های بهتر و دقیق تری به شما میده، فقط به این شرط که تلاش شما رو ببینه. یقینا واسه اینکه هیچ اشتباهی نداشته باشین باید تمرین کنین، و بدونین استاد خوب دنبال این هست که نقاط ضعف و موارد کوچکی که شما خودتون حواستون نیست رو پیدا کنه و گوشزدتون کنه، که شما پیشرفت کنین. پس از اینکه استادتون اشتباهاتون رو میگیره ناراحت نباشین، و خوشحال باشین اتفاقا. بعضیا از ترس اینکه درس اون روز رو کامل بلد نیستن نمیرن سر کلاس!! خوب این باعث میشه که اشتباهات تمرینات خودشون رو یاد نگیرن و همون مسیر اشتباه خودشون رو ادامه بدن. هرگز از انجام اشتباه در مقابل استاد نترسید، البته بازم میگم، استاد داریم تا استاد!

2-      "بچه ها سریع تر از بزرگسالان یاد میگیرن". هیچ ربطی نداره!  نمونه بازرش جلوی روتونه. من یک سال و تقریبا دو ماه هست دارم پیانو یاد میگریم. البته قبلش یک دهه گیتار تمرین میکردم. ولی بازم ربطی نداره!! اگه بخوایم تفاوتی بین کوچک و بزرگ بگیم اون آزادی عمل و فکر کوچک هست، که درگیر سختی های زندگی نیست، از هفت دولت آزاده، راحت میره کلاس و برمیگرده غذاشو میخوره میره سر پیانو تا هروقت دلش بخواد. ولی بزرگسال حتما به برنامه ریزی نیاز داره که بتونه نونشم در بیاره بنده خدا. همش به تمرکز و تمرین بستگی داره. اگه کسی تمرکز تمرین پیانو رو نداشته باشه، یقینا یاد نمیگیره پیانو رو. بزرگسالان محترم نیان خودشون رو هی با بچه هایی که چند ساله تمرین پیانو میکنن مقایسه کنن! درسته کوچیکه، ولی چندساله داره تمرین میکنه! رمز موفقیت در پیانو فقط تمرکز، تمرین و تسلط هست و بس.

3-     "از اونجایی که من از بچگی پیانو رو شروع نکردم، نمیتونم در آینده به خوبی پیانو بنوازم".  هیچ وقت واسه یادگیری دیر نیست! درسته که شروع زود هنگام موسیقی، در سنین کودکی، در یادگیری ما در بزرگسالی کمک زیادی هست، ولی نیازی نیست که این یادگیری موسیقی حتما از پیانو شروع شده باشه. مثلا: بچه هایی که خوب میرقصن هم میتونن به راحتی و سریع در پیانو پیشرفت کنن!! پیانو یعنی موسیقی، موسیقی یعنی هماهنگی در صداها و آواها، که یقینا بچه های شیرینی که با یه آهنگ خوب میرقصن، خوب میفهمن هماهنگی یعنی چی! پس هر نمونه فعالیت هماهنگی که داشته باشین، در یادگیری میتونه سرعت شما رو بالا ببره، و کسانی که نداشتن دلیلی بر این نیست که نتونن پیانو یاد بگیرن، میتونن این هماهنگی رو با شروع یادگیری پیانو، یاد بگیرن.

4-     "من اول باید تکنیک های عجیب و غریب پیانو نوازی رو یاد بگیرم، بعدش برم قطعات پیانو رو بزنم". به هیچ عنوان. من بعد از چهار ماه کار با پیانو رفتم قطعه ی فور الیزه ی بتهون رو زدم. درسته، نشد اول اون چیزی باشه که باید باشه. اما با تمرین و در آوردن تکینکای لازم و کمک گرفتن از استاد، بعد از دو ماه بعدش قطعه رو درست زدم. حرفه ای شدن در تکینک های پیشرفته، و زدن قطعات سنگین دو مقوله ی جدا هستن. مثل سیب و پرتقال. واسه هر کدوم شما باید تمرین های خاص خودشون رو داشته باشین و وقت بگذارین. این اشتباهه که در کباس های تدریس خصوصی پیانو اول هنرجو رو مجبور کنین که فقط مثلا کتاب هانون رو تمرین کنن، یا فقط گام بزنن، باید بینابین آموزش قطعات موسیقی ساده شده رو هم داد بندگان خدا اجرا کنن یه روحیه ای چیزی بگیرن واسه ادامه دادن! اما نکته ای که هست اینه که قطعه ای که شخص داره میزنه، باید تکنیک هاش رو قبلا یاد گرفته باشه، نه در درسی که تازه داره میزنه تکنیک هاش رو تازه بدن به هنرجو که یاد بگیره.

5-      "من باید هر روز تمرین کنم". اگه بینابین ایام هفته، یکی دو روز رو استراحت کنین، نتنها شما رو عقب نگه نمیداره، که به شما کمک میکنه تمرکز داشته باشین روی هر چیزی که دارین کار میکنین! بعنوان مثال، بدن سازی رو در نظر بگیرین. به کسانی که حرکات سنگین انجام میدن میگن روز بعدش برن استراحت. داغون میشن بعد از تمرین، عضلات خورد میشن، و وقتی دوباره میخوان سرپا بشن، قوی تر از قبل خواهند بود. اینو میتونین از نزدیک ترین باشگاه بدن سازی، و مربی بدن سازی ای که در دسترستون هست بپرسین!! مغز ما هم شبیه به همین قضیه کار میکنه. من خیلی خیلی خیلی از این مطلب استفاده کردم، و شگفت زده شدم از نتیجش. احساس گناه نکنین از یکی دو روز استراحت خودتون، چون ذهن باید آزاد و سرحال باشه تا تمرین انجام شده ی شما رو شکل بده و واسه همیشه توی خودش ثبت کنه، نه اینکه با این درگیر باشه که احساس گناه شما رو برطرف کنه، که این استرس بدتر کارتون رو خراب میکنه. پیشنهاد میشه چهار روز در هفته تمرین، و سه روز استراحت در آرامش کامل و خوشی!!! بهتون قول میدم این جواب میده، من دقیقا سه روز استراحت داشتم، و چهار روز تمرین. نتیجش رو بعد از چهار ماه در فایل تصویری که از خودم در این لینک گذاشتم میتونین ببینین. بهتره که جریان استراحت و تمرین یک روز در میان باشن دوستان.

منبع : http://dooste-man-piano.blogsky.com/1392/03/21/post-35/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-1-

به امید پرواز انگشتای شما دوستان عزیز...



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

 4 روش روزانه برای غوطه ور شدن در یادگیری زبان انگلیسی در منزل خود

به این فکر کنید که چگونه دوچرخه سواری، شنا در استخر یا لی لی بازی کردن را در حیاط پشتی منزلتان یاد گرفتید؟ در ابتدا هیچ کسی مجبورتان نکرد تا درباره ی دوچرخه سواری، شنا یا بسکتبال کتاب بخوانید. به عبارتی دیگر شما تمامی این فعالیت ها را  از طریق انجام واقعی آن ها یا  “غوطه وری” یادگرفتید، بدون شک “غوطه وری” بهترین راه برای یادگیری است که تقریبا برای هر چیزی از آشپزی و شروع یک تجارت گرفته تا یادگیری یک زبان جدید کاربردی است. معنای واژه ی “غوطه وری” کاملا واضح است، با غوطه وری شما می توانید به صورت ناخودآگاه و بدون فکر کردن کاری را انجام دهید. اکثر ما زبان مادریخود را با بزرگ شدن در کنار افرادی که به این زبان صحبت می کنند به صورت ناخودآگاه و از طریق “غوطه وری” یاد گرفتیم.

  • چرا “غوطه وری” به یادگیری سنتی از طریق کتاب برتری دارد:

براساس یک تحقیق که توسط محققان بخش پزشکی دانشگاه Georgetown انجام شد ،شرکت کنندگان این آزمایش به 2 گروه تقسیم شدند و با استفاده از تکنیکی به نام “مغز نگار الکترونیکی” یا (EEG) عملکرد مغز افراد را در طول این دوره یآزمایشی  اندازه گیری کردند. از این دو گروه خواسته شد تا یک زبان مصنوعی را  مورد مطالعه قرار دهند. یکی از این گروه ها در یک کلاس درس رسمی شروع به یادگیری زبان کرد و گروه دیگر از طریق “غوطه وری” آن را یاد گرفتند. پس از 5 ماه نتایج نشان داد گروهی که از طریق غوطه وری زبان را یاد گرفتند الگوه های ذهنی مشابه با یک فرد بومی زبان داشتند. با این وجود هنوز هم 90 درصد زبان آموزان زبان را به روش سنتی و در کلاس های درس یاد می گیرند و هزینه ی زیادی برای آن می پردازند . همچنین محققان به نتیجه دیگری رسیدند; برای اینکه زبان آموزان بزرگسال بتوانند به روانی بومی زبانان صحبت کنند میبایست همانند آن ها  نیزفکر کنند.

گفتنی است که شرکت کنندگان این تحقیق به صورت خودکار شرایط غوطه وری در زبان  را داشتند ، اما برای اکثر افراد عواملی مانند  محل زندگی مانع غوطه وری کامل آن ها در زبان می شود یا شاید یکی از دلایل آن این است که  تعداد بسیار کمی( یا اصلا هیچ کس) در اطراف ما به زبان انگلیسی صحبت نمی کند.همچنین ممکن است منابع آموزشی به سختی قابل دسترس باشند  و مهم تر از همه شاید شما هنوز هم موفق به گنجاندن زمانی خاص برای غوطه وری در برنامه یروزانه ی خود نشده اید.

4 روش روزانه برای غوطه وری کامل خود در زبان انگلیسی:

  1. یادگیری زبان را به جای “خواستن” به یک “نیاز ” تبدیل کنید.

تفاوت بسیار زیادی بین خواستن و نیاز داشتن وجود  دارد ، زمانی که شما چیزی را می خواهید داشتن آن شما را خوشحال می کند اما وقتی که به چیزی نیازدارید نمی توانید بدون آن زندگی کنید. “خواستن” اغلب با نیاز ها بیرونی مانند تحت تاثیر قرار دادن دیگران، باهوش به نظر رسیدن، یا احساس بهتری درباره ی خود داشتن اشتباه گرفته می شود. در حالی که “نیاز” از درون نشات می گیرد و به عنوان یک  انگیزه ی  درونی پایدارو طولانی در نظر گرفته می شود.

تصور کنید که در یک کشور خارجی زندگی می کنید و بومی زبانان بسیار زیادیاطراف شما را احاطه کرده اند، در چنین شرایطی چه  حسی دارید؟ اگر نتوانید به سرعت اقدام به یادگیری زبانکنید نمی توانید چیزی بخورید ، به حمام بروید ، هتل رزرو کنید یا برای سریع تر به مقصد رسیدن تاکسی بگیرید. بنابراین برای غوطه وری کامل در منزل خود می بایست چنین شرایط مهم و حیاتی را شبیه سازی کنید.

از خود بپرسید چرا نیاز دارید به زبان انگلیسی صحبت کنید: دست کم 3 دلیلقانع کننده برای این سوال پیدا کنید، این دلایل باید به قدری قوی باشند کهشما را مجبور به  یادگیری فوری زبان کنند. گوش دادن به تجربیات زبان آموزان می تواند به شما کمک کند تا به اهداف زبانی خود توجه بیشتری کنید، در اینجا به برخی از این تجربیات می پردازیم:

  • نیازهای خانوادگی:
  • برای برقرای ارتباط با اعضای خانواده ی خود نیاز به یادگیری زبان دارم.
  • برای داشتن یک ارتباط عاطفی عمیق تر با همسر خود نیاز دارم به زبان انگلیسی صحبت کنم.
  • برای نهادینه کردن ریشه های فرهنگی و آموزش به فرزندم به زبان نیاز دارم.
  • برای برقراری ارتباط با خانواده ی دوست دختر یا دوست پسر خود به یادگیری زبان نیاز دارم.
  • نیازهای مسافرتی:
  • برای سفری مطمئن و بی نیازی از کمک گرفتن از یک خارجی به زبان نیاز دارم.
  • برای داشتن یک تجربه ی فرهنگی عمیق تر و داشتن یک تجربه ی سفری عمیق تر به یادگیری زبان نیاز دارم.
  • برای گوش دادن به تجربیات زندگی دیگران به زبان نیاز دارم.
  • با یادگیری زبان می توانم بدون نگرانی با دوستان خود ملاقات کنم.
  • برای ادامه ی تحصیل خارج ا زکشور ،تکمیل مدرک تحصیلی و پیدا کردن شغل مورد علاقه ی خود نیاز به یادگیری زبان دارم.
  • نیازهای کاری:
  • برای گسترش دانش خود نیاز به یادگیری زبان دارم  زیرا جهان در حال احاطه شدن با فرصت ها ی تجاری بین المللی است.
  • برای ارتقا شغلی و فرصت های بیشتر و همچنین تکمیل رزومه ها ی کاری خود به یادگیری زبان دوم نیاز دارم.
  1. تمامی اطلاعات مورد نیازتان را به زبان انگلیسی یاد بگیرید.

لیستی از تمامی اطلاعاتی که در طول روز  نیاز دارید تهیه کنید ، از لحظه های که بیدار می شوید تا زمانی که  به رختخواب می روید.  در زیر ما این کار را برایتان شبیه سازی کرده ایم:

  • شما از خواب بیدار می شوید، زنگ هشدار تلفن هوشمند خود را خاموش می کنید و به سرعت پیام هایتان را چک می کنید.
  • کامپیوتر خود را روشن می کنید ، ایمیل هایتان را می خوانید و برای اطلاع از وقایع روز دنیا نگاهی به شبکه های اجتماعی که در آن ها عضو هستید می اندازید.
  • یک روزنامه ی کاغذی یا آنلاین را هنگام خوردن صبحانه مطالعه می کنید. در خودروی خود به رادیو گوش می کنید یا هنگام پیاده روی به یک پادکست گوش می دهید.
  • بعد از کار به منزل می روید و شروع به تماشای برنامه های تلویزیونی یا فیلم های سینمایی می کنید و یا Netflix را جستجو می کنید.
  • زمانی که در باشگاه ، در حال دوش گرفتن یا آَشپزی هستید به موسیقی مورد علاقه ی خود گوش می دهید.

همه ی این ها داده های زبانی بسیار زیادی هستند اما اگر تمامی این کارهارا به زبان مادری خود انجام دهید انگار زمان خود را هدر داده اید، حال به این فکر کنید که چگونه می توانید همه ی این کارها را به زبان انگلیسی انجامدهید.

  • شما باید:
  • تنظیمات زبان تلفن همراه خود را عوض کنید.
  • منبع اخبار مورد علاقه ی خود یا روزنامه ی مورد نظرتان را به زبان انگلیسی پیدا کنید .
  • به برنامه های زنده ی رادیویی گوش کنید و پادکست های انگلیسی دانلود کنید.
  • ویدیوهای انگلیسی زبان را با زیر نویس انگلیسی در Netflix مشاهده کنید.
  • به آهنگ های معروف انگلیسی زبان گوش کنید.

این تغییرات ممکن است در ابتدا کوچک باشند اما با گذشت زمان باعث گسترش تجربه ی غوطه وری شما می شوند. نکته ی کلیدی این است که برای غرق شدن در این فعالیت ها نیاز نیست تا از مسیر عادی زندگی خود خارج شوید، برنامه ی روزانه ی خود را به روال قبلی دنبال کنید تنها تنظیمات زبان زندگیتان را عوض کنید. این بدین معناست که اگر شما به خواندن روزنامه علاقه ای ندارید، نیازی نیست خود را مجبور به خواندن آن کنید. ولی اگر از تماشای فیلم لذت میبرید به تماشای فیلم ها ی مورد علاقه ی خود ادامه دهید( حتی ژانرآن ها را عوض نکنید) و ازابزار هایی مانند Netflix برای گوش دادن به فایل های صوتی زیرنویس دار استفاده کنید. اگر عاشق ویدیوهای واقعی و اصلی هستید  FluentU  را برای یادگیری ویدیوهای مختلف  با زیر نویس و تمرین های متنوع امتحان کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر خود را مجبور به انجام کاری کنید که از آن لذت نمی برید فرآیند یادگیری شما به سرعت متوقف می شود، زیرا مغز شما  به جای  تجربه های مثبت خیلی زود خود را با تجربه های منفی، خسته کننده و سخت وقف می دهد. MosaLinguaبا ارائه ی نرم افزارهای یادگیری اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و پرتقالی به شما امکان دسترسی به وب سایت ها و کتابخانه های الکترونیکی را می دهد کهشما می توانید با کمک ابزارهای ترجمه در آنجا جستجو کنید. حتی می توانید کلمات و عباراتی  را که نمی شناسید به عنوان فلش کارت ذخیره کنید و بعدا آنها را مرور کنید. البته اگر به تازگی شروع به یادگیری کرده اید تمامی این کارها در ابتدا برایتان گیج کننده به نظر می رسند. اما هر چه به فرآیند یادگیری خود به کمک یک مربی حرفه ای یا روشی دیگر سرعت  ببخشید لغات بیشتروسپس جملات بیشتری را خواهید فهمید، و قبل از آنکه خودتان متوجه شوید بیشتراطلاعات مورد نیازتان را به  زبان انگلیسی خواهید فهمید.

  1. یک دفترچه ی خاطرات یا وبلاگ بنویسید.

این کار برای تقویت مهارت های نوشتاری شما بسیار مفید است، گفتنی است که تقویت مهارت های نوشتاری در هر زبانی به شما کمک می کند تا فردی تاثیرگزار تر هم در نوشتار و هم در گفتار باشید. اگر یک دفترچه  خاطرات روزانه یا هفتگی دارید که رویدادهای خود را در آن ثبت می کنید با همان سرعت به نوشتن ادامه دهید، تنها زبان نوشتن را تغییر دهید. اگر دفترچه ی  خاطرات ندارید یک نمونه سفید آن را بخرید و شروع  به نوشتن رویداد ها ی هفتگی خود کنید، مادامی که با این مرحله احساس راحتی  بیشتری کنید می توانید سرعت نوشتن خود را افزایش دهید. شما می توانید در مورد هر چیزی بنویسید ازجمله احساساتتان، تصمیمات روزمره و مطالبی که یادگرفته اید. اگر فردی ساختارگرا هستید می توانید از فرمت “5 دقیقه خاطرات” استفاده کنید. این روش بسیار آسان است، زمانی که از خواب بیدار می شوید  5 دقیقه صرف پاسخ دادن به این سوالات کنید:

  • 3 چیز که امروز را مدیون آن هستید.
  • چه چیز باعث می شود امروزتان بهتر شود؟
  • امروز چه جور آدمی بوده اید؟  یک فرد مثبت، خوشحال، قوی، نترس، باهوش، پشتیبان، یک دوست پسر یا دوست دختر عالی ، یک کارآفرین شایسته و ….

سپس قبل از اینکه به رختخواب بروید به این سوالات پاسخ دهید:

  • 3 رویداد شگفت انگیز که امروز برایتان به وجود آمده و چرا؟
  • چطور می توانستم امروز خود را بهتر کنم؟

برای جواب دادن به این سوالات راحت باشید ، هر طور که می خواهید به آن ها پاسخ دهید و نگران کوتاهی و بلندی جواب ها نباشید. بهترین بخش استفاده ازفرمت  ” 5 دقیقه خاطرات” این است که نه تنها مهارت های زبانی خود را ارتقا می دهید، بلکه  با استفاده از آن شادتر خواهید شد  و از اینکه احساسات خود را دربا ره ی یادگیری زبان و فراتر از آن بروز داده اید هیجان زده تر خواهید شد.

  1. با یک فرد یا شریک حرفه ای کار کنید.

هدف اصلی زبان یادگیری آن توسط مردم و سپس استفاده از آن است. این بدین معناست که غوطه وری در زبان به تنهایی اتفاق نمی افتد ، برای اکثر ما که دریک کشور خارجی زندگی نمی کنیم 2 گزینه وجود دارد:

  1. کسی را پیدا کنید که به زبان انگلیسی صحبت کند وقصد دارد زبان مادری شما را یاد بگیرد ، و سعی کنید به یکدیگر کمک کنید و  نیمی از زمان خود را به یک زبان و نیمی دیگری را صرف صحبت کردن به زبانی دیگری کنید ، این روش ”مبادله ی مکالمه ” نام دارد.
  2. با یک معلم با تجربه به صورت آنلاین کار کنید: فردی را پیدا کنید که حرفه ای و تعلیم شده باشد و 100 درصد تصمیم دارد به پیشرفت شما کمک کند.

به طور خلاصه بزرگ ترین تفاوت گزینه های بالا در پول و زمان است

مبادله ی مکالمه :

  • مزایا: شما می توانید به صورت کاملا رایگان در سرتاسر جهان به این روش دست پیدا کنید.
  • معایب:اگرچه شریک شما یک بومی زبان است اما یک مربی حرفه ای نیست. مبادله ی مکالمه نیازمند صرف زمان می باشد و ممکن است پیدا کردن فردی مناسب که به اندازه ی کافی به زبان انگلیسی تسلط دارد و قصد دارد زبان مادری شما را یادبگیرد کمی زمان بر باشد. همچنین شما ترجیح می دهید فردی را پیدا کنید که از نظر شخصیتی و شرایط مکانی و زمانی  به شما نزدیک باشد  و البته زمان آزاد داشته باشد. برنامه ریزی و نوشتن یک برنامه ی مداوم برای تمرین مسئله ای زمان بر است و طبق تجربه ی شخصی به ندرت پایدار است. شرکای زبانی شما مانند سایر مردم عادی تمایل به رفت و آمد، در دسترس بودن ، تغییر میزان علاقه و مشغله ها ی خود دارند. البته همیشه شانس پیدا کردن یک شریک خوب و طولانی مدت وجود دارد که حتی هنگام سفر کردن به کشورهای یکدیگر بتوانید با هم وقت بگذرانید.

همچنین باید این نکته را به خاطر بسپارید که در این روش 50 درصد از زمانشما می بایست صرف کمک به فرد مقابلتان شود ، بنابراین در یک جلسه ی 60 دقیقه ای در اصل  شما تنها 30 دقیقه به زبان مورد نظر خود تمرین می کنید. در آخر لازم است بدانید که شریک “مبادله ی مکالمه “ی شما تنها یک بومی زباناست نه یک مربی حرفه ای که بتواند  به شما بازخوردهای مناسبی دهد ، اشتباهاتتان را تصحیح کند ،توضیحات شفافی برای یادگیری دروس در اختیارتان قرار دهد و  شما را به  سمت سریع ترین روش یادگیری زبان راهنمایی کند. اما چه کسی می داند شاید خوش شانس باشید و بتوانید یکی را پیدا کنید که تمام این ویژگی ها را دارد.

معلم حرفه ای:

  • مزایا: داشتن یک معلم حرفه ای و شرکت در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی اغلب منجر به یادگیری سریع تر، صرفه جویی در زمان، یادگیری بهتر و تضمین شده و موفقیت شما می شود.
  • معایب:این روش هزینه بر است و الزاما منجر به یک ارتباط دوستانه نمی شود. کار کردن با یک معلم حرفه ای به شما امکان دریافت توجه 100 درصد ، برنامه ی ریزی دقیق ،تضمین در دسترس بودن ، بازخورد فوری و یادگیری پیوسته می دهد. طبق تجربه کار کردن با یک معلم حرفه ای نه تنها موجب افزایش سرعت یادگیری وذخیره ی زمان شما می شود ، بلکه به جای اینکه زمان خود را صرف هماهنگی برنامه و آموزش زبان مادری خود به فردی دیگر کنید، می توانید روی اولویت ها  زندگی خود مانند کار، خانواده یا علایقتان تمرکز بیشتری کنید.

با دنبال کردن این 4 روش ،غوطه وری در منزل شما  به راحتی اتفاق می افتدو همه ی این  کارها نیازمند کمی خلاقیت، از خود گذشتی و کمک یک بومی زبان یا مربی زبان است.

هم اکنون بهانه ای ندارید که تا فردا صبر کنید، می توانید همین الان شروع به غوطه وری در زبان کنید.

منبع : https://sarzaminezaban.com/4-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%BA%D9%88%D8%B7%D9%87-%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3/



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

تقویت مهارت شنیداری ( لیسنینگ listening ) مانند مهارت گفتاری ( speaking ) نیازمند تلاش و تمرین مداوم و روزانه است. این دو مهارت به هم پیوسته اند و اکثر افرادی که در گفتار مهارت دارند، از لحاظ شنیداری نیز بسیار قوی هستند.
مهارت شنیداری ( لیسنینگ listening ) به مراتب از مهارت گفتاری ( speaking ) مهم تر است. شاید از همین روست که گفته می شود می بایست به نسبت تعداد ابزار شنیداری (گوش) به ابزار گفتاری (دهان)، به اجرای تمرین ها ی مرتبط بپردازیم. به عبارت دیگر، ما به عنوان زبان آموز موظفیم که دوبرابر زمانی را که به تمرین مهارت سخن گفتن (Speaking) می پردازیم، به تمرین مهارت شنیدن ( لیسنینگ listening ) اختصاص دهیم. پیش از معرفی شیوه های تقویت مهارت شنیداری، لازم است به برخی از موانع و مشکلات زبان آموزان در ارتباط با مهارت شنیداری اشاره ای کنیم.

– در مدارس بر مهارت Listening تمرکز نمی شود.
– اکثر زبان آموزان به منابع شنیداری مناسب دسترسی ندارند.
– زبان آموزان از به کارگیری این مهارت لذت نمی برند.
– بیشتر زبان آموزان در حین گوش دادن، دست به ترجمه مکالمات به زبان مادری می زنند.

بسیاری از زبان آموزان می کوشند که کلیه جزئیات را متوجه شوند. زبان آموزانی که به متون طولانی گوش می کنند، به مرور انگیزه خود را از دست می دهند. در حقیقت، دشواری ظاهری زبان و همچنین عدم توجه کافی و لازم نظام های آموزشی به این مهارت بسیار مهم موجب می شود که بسیاری از زبان آموزان یادگیری لیسنینگ listening آن طور که باید و شاید توانمند نشوند و متعاقبا دیگر مهارت های ایشان، از جمله سخن گفتن (اسپیکینگ) ، نیز تحث تأثیر قرار گیرد. در واقع، آنچه تسلط بر لیسنینگ listening را به تجربه ای لذت بخش برای زبان آموزان تبدیل می کند، این است که ما به عنوان زبان آموزان زبان دوم، سوم و … نمی بایست به دنبال درک کلیه جزئیات یک متن شنیداری باشیم. آنچه در وهله اول مهم به نظر می رسد، درک کلیات و رئوس مطالب است. تجربه نشان داده است زبان آموزانی که در مراحل اولیه تمرین های شنیداری خود به کلیات توجه بیشتری می کنند، در مقایسه با کسانی که به دنبال جزئیات هستند، توانایی بیشتری در درک جزئیات در تمرین های بعدی خود دارند.
در صورتی که زبان آموز درکلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی حین گوش فرادادن به تمرین ها ی لیسنینگ listening مکالمات را به زبان مادری خود ترجمه کند، مانعی بر سر راه شنیدن و درک او ایجاد می شود. این کار به منزله مانعی میان متکلم (خواه فرد و خواه رادیو تلویزیون و….) و شنونده است؛ زیرا زمانی که فرد شنونده به ترجمه مکالمات می پردازد، از توجه به مابقی مکالمه غافل خواهد شد و در نتیجه ، فرایند ارتباطی به طور کامل صورت نمی پذیرد.
قانون کلی مهارت شنیداری A+1 است. این قانون می گوید که باید همواره از یک سطح بالاتر از خومان شروع کنیم. این بدان معناست که اگر زبان آموزی در سطح مقدماتی (Beginner) است، باید به مطالبی گوش کند که در سطح پیش متوسط (Pri-intermediate) باشد و اگر در سطح متوسط (intermediate) است، به مطالبی که در سطح متوسط رو به بالا (Upper-intremediate) است گوش فرا دهد تا مهارت لیسنینگ listening و یا شنیداری اش تقویت شود. برای مثال، تیم فوتبالی را در نظر بگیرید که قرار است در اولین بازی خود در جام جهانی با یک تیم قدرتمند رو به رو شود. اگر این تیم در آخرین بازی های تدارکاتی خود با تیم های ضعیف بازی کند ،طبیعی است که نمی تواند موفقیت خاصی به دست آورد.

از کدام مواد آموزشی برای تقویت این مهارت استفاده کنیم؟
تجربه نشان می دهد که استفاده از فایل های صوتی همراه با متن برای شروع برنامه تقویت مهارت شنیداری لیسنینگ listening بسیار مؤثر است اما این سؤال پیش می آید که کدام مواد آموزشی می توانند برای ما مؤثر باشند یا به عبارت دیگر، ما چگونه باید سطح خود را تعیین کنیم. کاری که برای مشخص سازی سطح خود می توانیم انجام دهیم این است که پیش از تهیه کتاب یا متن، تعداد ۱۰۰ واژه از یک بند را انتخاب کنیم. لازم به ذکر است که نمی بایست کلیه واژگان، اعم از and, but, something و غیره را مد نظر قرار دهیم. حال اگر از این صد واژه انتخابی معنی پنج تا ده واژه را ندانیم، متن مورد نظر مناسب ماست، در صورتی که این تعداد بیشتر باشد، متن دشوارتر از سطح ماست و چنانچه با هیچ واژه جدید روبه رو نشویم، متن برای ما آسان است. در واقع، اگر سطح زبانی ما ۴۰ باشد، سطح کتاب انتخابی می بایست ۱۰+۴۰ باشد.
به زبان آموزان توصیه می شودکه اگر در سطح متوسط یا متوسط رو به پایین هستند، به هیچ وجه از متون اخبار انگلیسی استفاده نکنند؛ چرا که با این کار تنها به گویش رسمی و استاندارد زبان مقصد عادت می کنند و از دید آموزشی، گوششان به اصطلاح تنبل می شود. گوش دادن به اخبار به زبان آموزان سطوح بالا توصیه می شود.

منبع : http://www.shokooh-am.com/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B4%D9%86%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%DA%AF/



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

مکالمه انگلیسی چگونه صورت میگرد؟ کلی هزینه می کنید، کلاس ‌زبان می رویدی، منابع و کتاب های آموزش انگلیسی می خوانید ، منابع صوتی انگلیسی گوش می هید، ولی هنوز هم نمی توانید انگلیسی صحبت کنید. هنوز هم از یک مکالمه ساده انگلیسی هراسانید. چند سال تلاش می کنید ولی هنوز هم در یک مکاله انگلیسی چند دقیقه ای نفس نفس می زنید. در بین صحبت کردنتان و در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی دائم به خود می گویید آیا اینجا رو درست گفتم؟ اگه یه جور دیگه ای می گفم بهتر نبود؟ و … ولی واقعا چرا؟

آیا تا به حال به این نکته فکر  کرده اید شاید راه و روش درست نیست؟ اگر اصول آموزش مکالمه انگلیسی که من از آن پیروی می کنم اشتباه باشد چه؟

اگر شما هم گفته های پاراگراف بالا را قبول دارید، پس بهتر است در ادامه مطلب به نکاتی که ذکر می شود توجه نمایید.

 هفت قانون طلایی یادگیری آسان مکالمه زبان انگلیسی طبق متد Effortless English (انگلیسی بدون زحمت)
 

تصور کنید بدون فکر کردن انگلیسی صحبت می کنید کلمات به آسانی و به سرعت به واسطه زبان شما ادا میشوند و همچنین در آن واحد مفهوم صحبت های دیگران را درک می کنید برای اینکار شما باید شیوه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی خود را تغییر بدهید.اولین قدم کنارگذاشتنیادگیری لغات زبان انگلیسی است تعجب کردید ؟؟ بله درست است. 

 

لغات را حفظ نکنید انگلیسی زبانها, انگلیسی را بر اساس یادگیری لغات نمی آموزند بلکه انها اصطلاحات( عبارات) را یادمی گیرند که ترکیبی از یک گروه لغت می باشند که معنی خاص خود را می دهند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته یادگیری مکالمه زبان انگلیسی با اصطلاحات (عبارات) ۴ تا ۵ برابر سریعتر از یادگیری زبان انگلیسی بر اساس تک لغات می باشد همچنین دانش آموزانی که اصطلاحات (عبارات) را یادمی گیرند گرامر بیشتری هم بلدند. 

قانون اول : همیشه در پی یادگیری اصطلاحات (عبارات) باشید و نه تک لغت ها
 

هرگز کلمات را بصورت جداگانه و منفرد یادنگیرید هرگز . وقتی یک لغت جدید می بینید همیشه اصطلاحی( عبارت) را که این لغت جدید در آن به کاربرده شده است یادداشت کنید و وقتی می خواهید مرور کنید همیشه همان اصطلاحات (عبارات) را مطالعه کنید و نه کلمات را

اصطلاحات (عبارات) را گردآوری کنید مکالمه و گرامر زبان شما ۴-۵ برابر سریعتر بهبود می یابد باز تکرار می کنم هرگز هیچ تک لغت را در دفتریادداشت ننویسید و کلمات را نه بصورت تکی بلکه بصورت اصطلاحات(عبارات) یادداشت و مطالعه کنید

قانون دوم : از یادگیری گرامر انگلیسی دست بردارید

زیاد خودتون رو اسیر گرامر نکنید . گرامربه شما آموزش می دهد که شما به زبان انگلیسی فکر کنید ولی شما می خواهید به صورت خودکار با زبان صحبت کنید بدون فکر کردن.(یک بچه ی 6 ساله به راحتی فارسی صحبت میکنه.بدون اینکه یک ذره از گرامر یا قاعد زبان فارسی چیزی بدونه.حتی بزرگترها هم همینطور هستن و شاید ندونن مفعول و یا نهاد و...چی هست اما بسیار قاعده مند و صحیح صحبت میکنن.زبان انگلیسی رو هم اگه وارد متن زندگیتون کنید میتونید اینطور یادش بگیرید.

بدین صورت شما مثل یک انگلیسی زبان انگلیسی را یادمی گیرید .

قانون سوم و مهمترین قانون : اول گوش کنید

شما هر روز باید به انگلیسی گوش فرادهید متون انگلیسی را نخوانید بلکه فقط گوش دهید

خیلی ساده است این کلید موفقیت شما در یادگیری مکالمه انگلیسی است خواندن متون انگلیسی را بیخیال شوید و گوش دادن به صورت مداوم و روزانه را شروع کنید

انگلیسی را با گوشهایتان یادبگیرید و نه با چشمهایتان

در اغلب مراکز آموزش زبان شما با چشم زبان را یادمی گیرید شما متون انگلیسی را می خوانید و قواعد گرامری را فرامی گیرید اما برای موفقیت در یادگیری مکالمه انگلیسی باید سیستم شنیداری را جایگزین کنید شما باید روزی ۲-۳ ساعت فقط به انگلیسی گوش دهید

بدین صورت مکالمه شما به سرعت بهبود می یابد و انگلیسی را به اسانی صحبت می کنید اغلب وقت خود را به شنیدن اختصاص بدهید این کلید یادگیری مکالمه عالی می باشد.

قانون چهارم : یادگیری آرام و عمیق بهترین است

راز یادگیری راحت مکالمه انگلیسی یادگیری دقیق کلمات و عبارات انگلیسی می باشد

اینکه ما توضیح کلمات را بدانیم و یا فقط برای آزمون انرا در حافظه بسپاریم کفایت نمی کند بلکه باید ملکه ذهن ما شوند.برای یادگیری مکالمه انگلیسی باید بارها و بارها یک درس را مطالعه کنیم شما باید خیلی عمیق مطالعه کنید

مطالعه عمیق مکالمه راحت

اما چگونه اینکار انجام شدنی است : برای اینکار فقط لازم است چندین بار یک درس را مطالعه کنید مثلا اگر شما یک کتاب صوتی دارید قبل از اینکه به درس ۲ بروید درس ۱ را ۳۰ بار گوش دهید . مثلا ۱۰ ورز و روزی ۳ بار

اما چگونه می توان گرامر را بطور عمیق یادگرفت …. در قسمت های بعد به این بخش هم خواهیم رسید

قانون پنجم : یادگیری گرامر با اسفاده از یک داستان در قالب چندین زمان مختلف

برای یادگیری طبیعی و نه دستوری گرامر انگلیسی باید یک داستان ( نوشته – پاراگراف و .. ) صوتی را انتخاب کنید که افعال آن در زمان حال صرف شده اند حال به یکی از دوستان که به انگلیسی مسلط تر است بگویید همین نوشته را در یک زما دیگر ( گذشته ساده – آینده – گذشته کامل و .. ) بنویسد و برایتان ضبط کند و دوباره انرا گوش کنید حال شما می توانید با یک نوشته ( صدا) چندین حالات گرامری را یادبگیرید و شما لازم نیست قواعد گرامری را یادبگیرید فقط با شنیدن این نوشته در زمانهای مختلف با این زمانها آشنا خواهید شد و گرامر شما خودبخود بهبود می یابد .قانون چهارم لازمه این قانون است یعنی یادگیری عمیق ( تکرار – تکرار – تکرار)
 

قانون ششم : برای بهبود انگلیسی باید دروس و منابع انگلیسی واقعی را هم مطالعه کنید

خوب این یعنی چی ؟

اگر می خواهید انگلیسی واقعی یعنی همان انگلیسی که در جوامع انگلیسی زبان استفاده می شود را یاد بگیرید باید از منابعی استفاده کنید که در این باره نگاشته شده اند نظیر فیلمها , مجلات واقعی , کتب صوتی واقعی , رادیوها و… واقعی منظور این است که انگلیسی زبان ها خودشان از آن استفاده می کنند گوش می دهند , نگاه می کنند و می خوانند .

اگر بنا دارید انگلیسی واقعی را بفهمید و صحبت کنید بایدعلاوه بر مطالعه دوره هایی که صرفا برای آموزش انگلیسی طرح شده اند به منابعی روی بیاورید که انگلیسی زبانان روزانه از آنها استفاده می کنند در این صورت است که شما انگلیسی که یادمی گیرید منطبق با انگلیسی است که در جوامع انگلیسی زبان استفاده می شود کسانی هستند که ۴ سال از وقت خود را صرف یادگیری انگلیسی کرده اند اما از فهم مکالمات انگلیسی زبانان عاجزند چرا ؟ مشکل از شما نیست مشکل از مدرسه آموزش زبان شماست . دوره های آموزش زبان و سی دی های آموزشی و دیگر هیچ

پس در کنار این منابع از منابعی که در انها انگلیسی واقعی مشاهده می شود و یا استعمال می شود هم استفاده نمایید

قانون هفتم : گوش کنید و جواب دهید نه اینکه فقط گوش دهید و تکرارکنید

درکنار هر درسی سوالاتی هم مطرح میشوند همیشه به سوالات جواب دهید و ازکنار انها نگذرید .

بهنگام گوش دادن به منابع صوتی از یکی از دوستان بخواهید در باره داستان از شما سوال کند و شما به آنها جواب دهید این به شما یادمی دهد که سریع فکر کنید و جواب را پیداکنید.

اینها ۷ قانون طلایی یادگیری آسان مکالمه انگلیسی طبق متد – ا فورتلس انگلیش – بودند مطمئنا نظریه های متفاوتی در زمینه یادگیری انگلیسی به گوش شما خورده و یا دیده اید و هیچ کدام از اینها کامل نیستند و هیچ کدام از اینها هم شاید اشتباه نباشند ولی به یاد داشته باشید راههای یادگیری زبان بی نهایت هستند یکی آموزش انگلیسی از طریق رادیو , یکی آموزش انگلیسی از طریق فیلم با زیرنویس , دیگری از طریق فلان دوره آموزشی , فلانی فقط از طریق چت با انگلیسی زبانان و الاماشاالله . پس وقت را غنیمت شمرده و از هر جا که شروع کنید درست شروع کرده اید . انگیزه جرقه و پشتکار و مطالعه مداوم کاتالیزور یادگیری زبان انگلیسی می باشد .
منبع : http://eltc.persianblog.ir/post/131/



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی،معلم خصوصی،تدریس خصوصی زبان انگلیسی،تدریس خصوصی زبان آلمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

با اینکه هندسه ، یادگیری ریاضیات را آسان می کند، اما در  یادگیری خود هندسه نیز مشکلاتی وجود دارد  . اغلب در تدریس خصوصی هندسه  به این مساله برخورد می کنیم که مطالب پیش زمینه ی متعددی با موضوع جدید عجین شده است که عموما ضعف دانش آموزان در آن مطالب باعث می شود تا نتوانند به خوبی روی مطلب جدید متمرکز شده و آن را بیاموزند .درسی برای دانش آموزان جذاب است که جنبه پژوهش و تحقیق درونی در آن باشد . حل مسائل هندسه برای دانش آموزان ، معمولا چالش برانگیز بوده است . ضعف در یاد آوری و بسیج دانش قبلی ، انتخاب راهبرد صحیح و گذر از حدسیه سازی تا رسیدن به اثبات ، از مشکلات عمده ی دانش آموزان محسوب می شود .

از جمله مشکلات دیگری که به ماهیت این درس مربوط می شود ، می توان گفت که هندسه نسبت به جبر یا حساب ، دارای مسائل اثبات کردنی بیشتری است . یکی از رویکرد مناسب برای رفع مشکل در یادگیری هندسه ، استفاده از نظریه ی ساخت و سازگرایی و ابزارهای آموزشی در تدریس و یادگیری است . بر این اساس ، دانش آموزان در مراحل مختلف تدریس و یادگیری مباحث درسی ، با استفاده از وسایل کمک آموزشی متنوع ، درگیر حل مساله می شوند . در هندسه ی دبیرستانی، باور هر دانش آموز ، از عامل های موثر در فعالیت های ریاضی است . ریاضیات ، ماهیت  دوگانه ی انتزاعی و ملموس بودن دارد و هندسه نیز از این مورد مستثنی نیست .

اکثر دانش آموزان ، قادر به حل مسائلی از هندسه هستند که آن ها را دیده اند و یا این که معلم در تدریس خود به آن ها اشاره کرده است و آموزش دیده اند که تکالیف خود را از روش معمولی یا الگوریتمی حل کنند . ( انواع مشابه )  . برای اینکه موارد مربوط به درس هندسه ی دبیرستانی برای دانش آموزان ، ملموس تر ارائه شود و آن ها یادگیری بهتری داشته باشند ، معلم باید روش تدریس عملی توسط خود دانش آموز را اتخاذ کند . به این صورت که در آموزش ، جزئیات ارائه شده ، توسط تک تک دانش آموزان در روی کاغذ ، انجام شود و آن ها عینا چیزی را که در حال یادگیری هستند ، لمس کنند . متاسفانه به خاطر اینکه دانش آموزان ، هندسه ی ابتدایی وراهنمایی را واقعا یاد نمی گیرند ، در سال اول راهنمایی ، گویی اصلا هندسه نیاموخته اند و  چیزی که معلمان مدام باید به دانش آموزان خود بگویند ، این است : � اعتماد به نفس داشته باشید .�

یکی دیگر از مواردی که باید در آموزش هندسه به آن دقت نمود ، نمادهایی است که به کار می بریم . باید این نماد ها را در ابتدا به دانش آموزان معرفی کنیم تا برایشان ملموس شود . مثلا نماد زاویه ، کمان ، پاره خط ، موازی بودن ، متقاطع بودن و عمود بودن و ... . نکته ی دیگر این است که باید به دانش آموزانمان بیاموزیم همان طور که در مسائل ، هندسی عمل می کنند ، در رابطه با هندسه نیز ، بتوانند تصور هندسی را به تصور ملموس تری مبدل کنند . مراحل تدریس هندسه را می توان به صورت فیلم آهسته به دانش آموزان نشان داد . به این صورت که مراحل با شکل هایشان در یک صفحه نمایش ( تخته سیاه ، وایت بورد ، .... ) نمایش داده شود . چیزی که مهم است ، این است که دانش آموزان بتوانند  آن چیزی که مورد نظر است ، دریافت کنند .

 برای آموزش بهتر هندسه به دانش آموزان ، بایستی ابتدا ذهن فضایی آن ها را آماده کنیم . بنابراین تمرین ذهنی لازم برای یادگیری درس هندسه ی  باید بررسی شود . اینکه دانش آموزان چطور بتوانند برخی از موارد را در ذهن خود مجسم کنند و به آن معنی ببخشند  . برای این کار ، باید یک سری مراحلی از تمرینات را برای دانش آموزان ارائه کرد . اولین مرحله برای آشنایی با تجسم فضایی ، می تواند مثال هایی از طبیعت اطراف دانش آموز باشد که خیلی راحت او را به دنیای سه بعدی هندسه وارد می کند . دانش آموز باید بیاموزد که چطور بتواند اجسام سه بعدی را در دنیای دو بعدی کاغذ جا دهد . این مانند رسیدن از کل به جز است . اجزای مبهمی که در نظر دانش آموز در هندسه نهفته است ، آن را برای او مشکل می سازد طوری که شکایت از جدایی هندسه و ریاضیات می کند . مشکل اساسی دیگر دانش آموزان در رابطه با درس هندسه ، می تواند این باشد که آن ها هدف از آموزش این بخش از ریاضیات را نمی دانند و انگیزه ای هم ندارند و این پیچیدگی هندسه را برای آن ها بیشتر و گنگ تر می کند .

منبع : http://riyazim11.blogsky.com/1392/09/17/post-90/

 



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی،معلم خصوصی،تدریس خصوصی هندسه،تدریس خصوصی ریاضی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

استاد سلام یک پلتفرم آنلاین آموزشی است که استاد و شاگرد را به یکدیگر معرفی می کند و هر گونه خدمات آموزشی که یک شاگرد برای یادگیری و یک استاد برای یاد دادن، به آن نیاز دارد را فراهم میکند.

استاد سلام چه می کند؟

  1. ابزار آنلاین مفید و کاربردی در اختیار فعالان حوزه آموزش  قرار می دهد.
  2. امکان جستجوی هدفمند استاد، دوره آموزشی و آموزشگاه را فراهم میکند.
  3. استاد سلام با طراحی خوب توانسته است جایگاهی بسیار خوب در موتورهای جستجو از جمله گوگل به دست آورد و پاسخی درست به سوالات در زمینه آموزش، استاد و کلاس شود.
  4. شاگردان در سالهای گذشته در فضای مجازی حضور داشته اند.با سایت استادسلام، استاد و آموزشگاه، نیز در بستر آنلاین طبقه بندی می شود.
  5. ایجاد کسب و کاری مستقل برای هر استاد
  6. حذف فاصله میان استاد و شاگرد با کلاس آنلاین، شاگرد از هر شهری میتواند با برترین استادها در ارتباط باشد
  7. روش های جدید دسترسی به خدمات آموزشی مانند جزوه آموزشی، فیلم آموزشی و محتوای آموزشی
  8. تیم پشتیبانی آنلاین

 

تاریخچه ما

 تیم طراحی وب سایت ایسوا بعد از 12 سال تجربه طراحی سایتهای بسیار شاخص و بزرگ، سایت استاد سلام را با فکر تسهیل امکانات آموزشی در بستر آنلاین، در شهریور 1392 برای کمک به آموزش و کسب و کار آموزشی  و استاد خصوصی طراحی و بنیان گذاری نمود.

تیم کوچک استاد سلام روز به روز بزرگ تر شده و نیرو هایی جوان،خلاق و علاقه مند به آموزش به آن اضافه می شوند و البته خانواده بزرگ استاد سلام هم اکنون مشتمل بر بیش از 12000 استاد و 500 آموزشگاه از جای جای میهن عزیزمان است.

کاربران استاد سلام چه کسانی هستند؟

  1. دانشجویان

هر مهارت یا درسی که می خواهید یاد بگیرید  از تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی عربی گرفته تا تدریس خصوصی زبان انگلیسی  و به دنبال استاد مناسب برای آن هستید یا می خواهید دوره آموزشی آن را ثبت نام کنید استاد سلام به شما کمک می کند.

یا حتی می توانید از شیوه های به روز در آموزش مانند فیلم آموزشی استفاده کنید استاد سلام تمامی آن ها را به شما معرفی می کند.

  1. اساتید

هر استاد با ثبت نام رایگان در استاد سلام، یک صفحه وب از پروفایل کامل و حرفه ای خود خواهد داشت و در فضای آنلاین که پر از علاقه مندان و جستجوگران آموزش است، میتواند خود را در دیدرس شاگرد قرار دهد، از مزایای استاد سلام از جمله کلاس آنلاین، ثبت دوره آموزشی برای تدریسهای نیمه خصوصی و تبلیغات گسترده تر برای  کسب و کار خود بهره مند می شوند.

هر رشته یا مهارتی را که می توانید تدریس کنید مانند تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی تافل و تدریس خصوصی آیلتس. استاد سلام تمام ابزار های لازم برای تدریس را در اختیار شما قرار داده است.

  1. آموزشگاه

آموزشگاه ها هم مانند اساتید پروفایل کامل دارند.یک زیر سایت در استاد سلام با تمامی امکانات لازم جهت معرفی درست مراکز آموزشی، آموزشگاه ها می توانند سوابق خود را بنویسند، عکسهای آموزشگاه را نمایش دهند، دوره های آموزشگاه را در دسترس علاقه مندان قرار دهند، کلاسهای آزاد خود را اجاره دهند و یا حتی کلاس آنلاین برگزار کنند.

 

خدمات استاد سلام

شما برای یاد گرفتن مهارتی دنبال استاد (معلم خصوصی) و کلاس آموزشی هستید،استاد سلام راه را به وضوح به شما نمایش میدهد. دوره آموزشی و اساتید در نزدیکی شما را به شما نشان میدهد.

استاد سلام با پشتوانه استادهای خوب خود، دوره آموزشی برای شرکت ها و سازمان ها برگزار می کند.

اجاره فضای آموزشی مانند اجاره کلاس و اجاره سالن کنفرانس آموزشگاه از دیگر خدمات استاد سلام می باشد.

کلاس آنلاین، نیاز امروز در شهر های پر ترافیک است.

چرا استاد سلام؟

اگر بخواهیم دلیل این چرا را خیلی مختصر توضیح دهیم می گوییم علاوه بر خدماتی که آن ها را برشمردیم، ما کلاس آنلاین را برای شما دانش پژوهای عزیز آوردیم تا با صرفه جویی در زمان و هزینه خود درس را همان جور که خودتان می خواهید یاد بگیرید.

 

در این راستا همواره در پی تکنولوژی های جدیدند و در تلاش برای به روز کردن استاد سلام و پیشرفت خدمات آموزشی در کشور هستند.

 

امتیاز خوب استاد سلام :

سایت استاد سلام در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد و با عضویت در این سایت شما هم از همین رتبه و مزایای آن بهره مند می شویدهمچنین در موبایل و تبلت نمایش خوبی داریم و همه کاربران آنلاین را با هر ابزاری پاسخگو هستیم: ما در کلمات تدریس خصوصی، معلم خصوصی،  تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی آیلتس، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی زبان فرانسه، تدریس خصوصی تافل ، تدریس خصوصی انگلیسی ، تدریس خصوصی فتوشاپ، تعلیم رانندگی خصوصی و بسیاری موارد دیگر رتبه بسیار خوب و یا اول را دارا هستیم و در واقع این ما نیستیم که اولیم شما استادهای ما هستید که الویت نمایش خوبی دارید.
از دیگر مزایای استاد سلام همکاری با خانه کارآفرینی ایران است.

صاحب امتیاز نماد اعتبار الکترونیکی خانم نغمه عقیلی فرد قمی مدیرعامل شرکت صنعت توسعه آموزش سلام می باشد.



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی،معلم خصوصی،تدریس خصوصی زبان انگلیسی،تدریس خصوصی زبان آلمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1396 | نظرات ()