نوشته شده توسط : استاد سلام

رشته های بدون کنکور اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور از رشته های بدون کنکور سراسری سال 98 رونمایی کرد.

بر طبق این آمار داوطلبان میتوانند بر اساس سوابق تحصیلی خود در مراکز و موسسات مورد نظر خود ثبت نام کنند . این موسسات

شامل پردیس دانشگاه صنعتی شریف, موسسات و مراکز آموزشی پیام نور و غیر انتفاعی می باشد.

هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری برای اطلاع ازرشته های بدون کنکور ملزم به تهیه دفترچه راهنما بودند اما از این

پس می توانند در دفترچه ای جداگانه از این رشته ها مطلع شوند.

با انتشار این خبر داوطلبانی که برای برنامه ریزی کنکور شامل نمونه برنامه ریزی درسی کنکور برای رشته ریاضی,

نمونه برنامه ریزی درسی کنکور برای رشته تجربی  و ... دچار مشکل بودند میتوانند از این پس وقت خود را به برنامه ریزی

دروس دانشگاهی رشته مورد نظر خود بپردازند.

جالب اینکه این رشته ها از بین رشته های پر طرفدار هر گروه آزمایشی هستند و داوطلبان زیادی هر ساله برای کسب این رشته ها با

هم به رقابت میپردازند. این رشته ها مربوط به هر 5 گروه :

1.گروه ریاضی و فیزیک

شامل بسیاری از رشته های فنی مهندسی و رشته های علوم پایه است. لازم به ذکر است داوطلبان این نکته را توجه داشته باشند برخی از رشته

های پرطرفدار در دانشگاه های بزرگ کشور بدون آزمون نخواهند بود.

  2.گروه علوم تجربی

به جز رشته های پرطرفدار گروه پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور هستند و رقابت برای کسب این رشته ها همچنان دارای آزمون می باشد.

  3.گروه علوم انسانی 

در کنار سایر رشته های گروه انسانی پر طرفدارترین رشته های ارائه شده به رشته حقوق, روانشناسی, حسابداری و رشته های مدیریت با گرایش

های مختلف می توان نام برد.

4. گروه هنر

گروه آزمایشی هنر جز گروه های شناور و غیر نظری بوده که در رشته های صنایع دستی، فرش ، هنر اسلامی ، مرمت بناهای تاریخی ، مرمت

 آثار تاریخی ، هنرهای صناعی به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد.

5.گروه  زبان های حارجه

که دومین گروه آزمایشی شناور است و می توان  به رشته های آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات ارمنی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی

 زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان و ادبیات فرانسه ، زبان روسی اشاره کرد.

برای اطلاع از این رشته ها میتوانید هم اکنون به سایت سازمان سنجش به نشانی: http://www.sanjesh.org مراجعه کنید.

استاد سلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی, استاد خصوصی, معلم خصوصی , تدریس خصوصی زبان روسی و ... برای تمامی

داوطلبان آرزوی موفقیت روزافزون دارد.



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , معلم خصوصی , استاد خصوصی , ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

راههای مقابله کردن با انواع استرس در ساعت های نزدیک به امتحان

یکی از اتفاقات شب امتحان که معمولا تا بعد از امتحانم دانشجو رو در گیر میکنه، استرس و اضطرابه. دانشجویی که نمی تونه استرس خودش رو کنترل کنه، حتی اگه مطالب امتحان رواز همکلاسی هاش بهتر بدونه، بازم خوب امتحان نمی‌ده

حتی اگر از معلم خصوصی هم استفاده کرده باشه ولی نتونه استرسش و مدیریت کنه بازم نتیجه خوبی از امتحان عایدش نمیشه . استاد سلام برای شما راهکارهای جالبی و آورده همراه ما باشید

راههای مقابله کردن با انواع استرس در ساعت های نزدیک به امتحان چیست؟

همه ما میدونیم که شب امتحان درس خوندن اصلا خوب نیست اما اگه مجبور به مطالعه شب امتحانی شدید چه کارهایی باید بکنید تا درگیر استرس و اضطراب شب امتحان نشید؟

 

 

در اینجا ما به چند نکته خیلی کاربردی برای کاهش استرس قبل از امتحان اشاره کردیم :

یک ) محل مطالعه روعوض کنید، این کار ظرفیت‌های جدیدی رو برای ذهن شما ایجاد میکنه و باعث میشه تا با ذهن بازتری درس بخونید.

دو) کافئین  هم واقعا موثر هست؛ از نوشیدنی‌های کافئین دار مثل کافی میکس و چای وقهوه و.. حتما استفاده کنید.

سه) بعد از هر 50 دقیقه درس خوندن  احتیاج به 10 دقیقه استراحت دارید از این زمان درست استفاده کرده و خیلی خوب استراحت کنید ، البته نه اینکه بخوابید یا فیلم نگاه کنید.

چهار)  سعی کنید جزوه درسیتون رو بازنویسی کنید؛ خلاصه تر و ساده تر کردن جزوه و بازنویسی اون به مرور یکساعت قبل از امتحان هم کمک خیلی زیادی میکنه.

از جزوه های خوب استادسلام غافل نشید که میتونه به شما کمک شایانی کنه . در بخش جستجو جزوه, جزوه مورد نظرتون و بیابید.

پنج ) سعی کنید موقع درس خوندن تنها نباشید؛ مثلا به کتابخانه برید یا با یکی از دوستاتون درس بخوانید، هر چند این نکته برای همه کاربرد نداره.

شش)نکات مهم رو هایلایت کنید، مغز شما با دستاتون هماهنگ هست؛ البته یک ساعت قبل امتحان بازم این هایلایت‌ها به شما کمک میکنند.

هفت) همیشه از یک طرف مرور نکنید، ذهن شما عادت پذیرهست ، بعضی وقت ها هم تصادفی بخونید یعنی برای مثال جزوه یا کتاب رو از آخر به اول مرور کنید. اگر این کاررو انجام بدید استرس ناشی از عقب موندنتون از درس  هم از بین میره.

هشت) با صدای بلند درس خوندن هم میتونه خیلی بهتون کمک کنه چون ذهن شما رو برای ذخیره اطلاعات اماده تر می‌کنه.

نه)  مهم ترین نکته مباحث آخرنمره بیشتری دارن ؛ چون معمولا معیار اساتید و معلم ها برای ارزیابی دانش آموزها از فصل های آخر و تخصصی تر انجام میشه؛ پس مباحث آخر رو فراموش نکنید.

ده)اگه تو 24 ساعت آخر و نزدیک به امتحان کمتر از 6 ساعت بخوابین ضرر کردین، حتما به اندازه‌ای که در سر جلسه خواب آلود نباشید و بتونید روی سوالات تمرکز کنید ستراحت کنید.

یازده)حتما قبل از ورود به جلسه امتحان نفس عمیق بکشید سعی کنید تنفستون از طریق دیافراگم یعنی از شکم باشه نه از قفسه سینه چون عمیق تر هست و تاثیر بیشتری داره.

دوازدهم)تو بعضی از مقاله ها گفته شده که جویدن آدامس یک ربع قبل از امتحان هم میتونه خیلی به دانشجو برای از بین بردن استرس کمک کنه چون باعث تقویت تمرکز میشه اما یادتون باشه که سر جلسه آدامس همراهتون نباشه.

سیزدهم) حتما حتما حتما یک خوراکی شیرین همراه خودتو به جلسه امتحان ببرید چون شرینیجات باعث بالاتر رفتن فشار و شده و شمارو از افت فشار ناشی از استرس نجات میده.

این نکات رو به خوبی خونده و یاد بگیرید و قبل از امتحان انجام بدید تا تاثیر اون رو روی کم تر شدن استرس ناشی از امتحان ببینید .

امتحانات  خیلی خوبی رو براتون آرزو میکنیم ....موفق باشید.

استاد سلام منبع جامع معرفی اساتید معتبر در همه زمینه های درسی از جمله تدریس خصوصیتدریس خصوصی عربیتدریس خصوصی زیستکلاس آنلاین و تدریس خصوصی ابتدایی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد.



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , معلم خصوصی , استاد خصوصی , کلاس آنلاین , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی دوره ابتدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : استاد سلام

7 نکته مهم برای فصل امتحانات

در این ماه پر هیاهوی امتحانات از پرداختن به کار و حرفه برای آینده دست کشیدیم و تصمیم گرفتیم که به جای چهار شنبه کاری به شبای امتحان بپردازیم. استاد سلام این هفته تصمیم دارد در مورد چند نکته که میتونه به شما در این فصل پر استرس کمک کنه صحبت کند.

قطعا همه تجربه امتحان دادن و استرس امتحانا رو داشتیم و داریم. این مسئله تا یه حدی طبیعیه اصلا اضطراب جزء جدا نشدنی امتحاناست. در ادامه به چند نکته موثر برای شب های امتحان اشاره می کنیم.

نکات کلیدی شب های امتحان

 

1)هدفگذاری

شکی نیست که داشتن هدف هوشمندانه و خاص میتونه به بهبود عملکرد فردی کمک کنه. تحقیقات نشان میدند که داشتن هدف خاص و هوشمندانه، در زمینه بهبود عملکرد نقش موثری دارند. هدفگذاری سبب افزایش تمرکز و جهت دهی به کارها است. به هنگام مطالعه و درس خواندن سعی کنید که بر اهداف خود متمرکز شوید و جهت دار حرکت کنید. وقتی حس کنید که جهت دارید قطعا با تمرکز و انرژی بیشتری حرکت می کنید. پس بهتره به جای اینکه به خودتون استرس وارد کنید به هدفی که در ذهنتون دارید فکر کنید.

 

2)بهبود اعتماد به نفس

در میزان اعتماد به نفس خود بازبینی داشته باشید. با خودتون با "جملات مثبت" صحبت کنید. گفتگوی درونی مثبت و داشتن اعتماد قلبی به توانایی های خود همیشه موثر بوده و هست و به ساختن یک فرد با اعتماد به نفس کمک می کنه به خصوص در شرایط حساس و پر استرسی مثل امتحانات.

پیشنهاد ما به شما استفاده از سوالات امتحانات سال ها و یا ترم های قبل است چرا که این به شما کمک میکنه تا بر روی سوالات مختلف تمرکز کنید و به تسلط شما کمک زیادی میکنه. این روش را حتما امتحان کنید میتونه موثر باشه.

 

3 )حس المپیک

شکی نیست که دوره امتحان مانند یک بازی المپیکه. دانش آموزان باید این فرصت را کنار بگذارند و به این باور برسند  که  این زمان دقیقا مثل ورزشکارای المپیک، یک دوره کلیدی است. این دوره 6-8 هفته مشابه بازی های المپیک است. دانشجویان در طول این مدت تلاش می کنند تا نتیجه مطلوب را بدست بیارند.

ادامه مطلب:

http://bit.ly/2Rl4GmP



:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی دوره ابتدایی , معلم خصوصی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 دی 1397 | نظرات ()